«1+1» змінив структуру власності перед націоналізацією «Приватбанку», а «Інтер» більше не належить Світлані Плужніковій

Перегляди: 216

Відповідно до вимог закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення», до 31 березня цього року всі телерадіокомпанії в Україні зобов’язані були прозвітувати про свої структури власності станом на 31 грудня 2016 року та зміни, що відбулися протягом 2016 року.

«1+1» змінив структуру власності перед націоналізацією «Приватбанку», а «Інтер» більше не належить Світлані Плужніковій

«Детектор медіа» проаналізував оприлюднену інформацію щодо власності топ-6 українських телеканалів. Якщо з власністю СТБ, ICTV, Нового каналу та «України» за 2016 рік нічого нового не сталося, то в «Інтера» й «1+1» зміни є, і вони суттєві.

«1+1»

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу «1+1» (ТОВ «Телерадіокомпанія «Студія 1+1») документами, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2016 року є Ігор Коломойський (опосередковано володіє 57,534% каналу), а власником істотної участі – Ігор Суркіс (опосередковано володіє 24,623% каналу).

Якщо порівнювати документи зі звітністю «1+1» річної давнини, то можна помітити, що опосередкована частка Ігоря Коломойського у власності каналу «1+1» зросла з 52,843% до 57,534%, а Ігоря Суркіса – із 17,157% до 24,623%. Крім того, вони перерозподілили частки в офшорах, через які володіють каналом. Опосередкованими власниками 17,843% каналу «1+1» стали шість фізичних осіб, імена яких не розкриваються, оскільки кожен з них не є власником істотної участі. Нагадаємо, що минулого року активно поширювалися чутки про можливий перехід половини «1+1» людями з оточення Президента України, але всі сторони це заперечували. На сьогодні ж є незрозумілим, хто ці шість фізичних осіб, хоча їх частка й невелика.

У документах відображені чотири зміни, що відбулися в структурі власності «1+1» протягом 2016 року. Усі вони сталися 16 грудня 2016 року – за день до націоналізації «Приватбанку», про яку було оголошено пізно увечері 18 грудня. Тобто підтвердилося припущення, що перед націоналізацією «Приватбанку» його колишній співвласник Ігор Коломойський реструктуризував свої медійні активи. Це й пояснює підвищений інтерес Нацради з питань телебачення і радіомовлення до структури власності «1+1» та затягування з видачею каналу бланку його продовженої ліцензії.

16 грудня 2016 року в структурі власності «1+1» відбулися такі зміни:

1. Ігор Коломойський через п’ять нових трастів (з Британських Віргінських островів і Белізу) став власником 75% кіпрської компанії Caddoa Limited, яка опосередковано володіє 30% телеканалу «1+1». Раніше Caddoa Limited належала іншим п’яти офшорам з Британських Віргінських островів і Вест-Індії, які управлялися п’ятьма громадянами Кіпру (в чиїх інтересах – у структурі власності не було відображено).

2. Ігор Коломойський передав права на контрольний пакет акцій (50,002%) белізького офшору Harley Trading Limited, який опосередковано володіє 35,686% телеканалу «1+1», на користь шести не названих фізичних осіб, кожен з яких опосередковано став власником менш ніж 10% телеканалу, а отже не є власником істотної участі. Тобто 17,843% каналу стали належати шести не названим особам.

3. Ігор Суркіс через громадянина Кіпру Менелаоса Сазоса та офшор Bolvik Ventures Ltd з Британських Віргінських островів отримав 25% акцій кіпрської компанії Caddoa Limited, яка опосередковано володіє 30% телеканалу «1+1».

4. У структурі власності каналу з’явився офшор Dyson Investments Ltd з Невісу. Він став власником 49,02% акцій компанії CME Cyprus Holding II Limited з Кіпру, яка опосередковано володіє 70% телеканалу «1+1». Власниками Dyson Investments Ltd виступають Ігор Коломойський (50,1%) та Ігор Суркіс (49,9%) через громадянина Кіпру Менелаоса Сазоса та офшор Bolvik Ventures Ltd з Британських Віргінських островів.

Члени родин Ігоря Коломойського та Ігоря Суркіса не включені телеканалом «1+1» до переліку пов’язаних осіб, хоча Нацрада з питань телебачення і радіомовлення вимагає від своїх ліцензіатів вказувати в такому переліку родичів кінцевих бенефіціарів і власників істотної участі.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу «1+1» можна завантажити тут.

Нагадаємо, що перед новим 2017 роком у каналу «1+1» виник конфлікт з Національною радою з питань телебачення і радіомовлення з приводу затримки з видачею продовженої ліцензії на аналогове ефірне мовлення. 15 грудня Нацрада ухвалила рішення продовжити ліцензію «1+1», але після націоналізації «Приватбанку», про яку було оголошено 18 грудня, запитала в каналу «1+1» оновлені дані про кінцевих бенефіціарів, не віддаючи каналу бланк ліцензії. Генеральний директор групи «1+1 медіа» і телеканалу «1+1» Олександр Ткаченко заявив, що канал «1+1» не є активом «Приватбанку», у телекомпанії немає ані кредитів, ані боргових зобов’язань перед банком. Зрештою, 5 січня Нацрада видала «1+1» бланк ліцензії, хоча так і не отримала від каналу запитуваних документів. Голова Нацради Юрій Артеменкоспрогнозував, що історія з ліцензією «1+1» і прозорістю структури власності каналу не завершилася та може продовжитися після 31 березня, коли телеканал прозвітує про свою власність.

«Інтер»

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу «Інтер» (ПрАТ «Телеканал “Інтер”») документами, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2016 року є Дмитро Фірташ (опосередковано володіє 36% телеканалу), власниками істотної участі – Валерій Хорошковський (опосередковано володіє 45% телеканалу) і громадянин Кіпру Васула Константіноу(опосередковано володіє 10% телеканалу).

Сергій Льовочкін теж присутній у структурі власності каналу, але він не є власником істотної участі, оскільки опосередковано володіє менш ніж 10% телеканалу, а саме – 9%.

У документах телеканалу «Інтер» не вказано жодних змін у структурі власності у 2016 році. Хоча, якщо порівняти їх з документами за 2015 рік, можна помітити зміни. Зі структури власності каналу вибула Світлана Плужнікова, яка раніше опосередковано володіла 10% «Інтера», – її замінив громадянин Кіпру Васула Константіноу. Пані Плужнікова була власницею компанії Pegasus Entertainment Limited з Британських Віргінських островів, яка володіла ТОВ «Пегас телебачення», яке й було прямим власником 10% ПрАТ «Телеканал “Інтер”». Натомість нині компанією Pegasus Entertainment Limited через ланцюжок із двох белізьких офшорів One Solutions Corp. і Sky Ventures Limited володіє Васула Константіноу.

Крім того, з ланцюжку компаній, які показують зв’язок Валерія Хорошковського з телеканалом «Інтер», вибув белізький офшор K.H.Management (решта компаній у ланцюжку залишилася незмінною). Тобто пан Хорошковський через ланцюжок із двох кіпрських компаній K.H.Investments і K.H.Media володіє 50% кіпрської компанії Inter Media Group Limited, яка є власницею ТОВ «Український медіа-проект» (володіє 61% акцій телеканалу «Інтер») і кіпрської компанії Vacea Ventures Limited (володіє 29% акцій телеканалу «Інтер»).

Таким чином Валерій Хорошковський продовжує опосередковано володіти 45% каналу. При цьому заявлений кінцевий бенефіціарний власник «Інтера» Дмитро Фірташ опосередковано володіє навіть меншою часткою – 36%.

У переліку пов’язаних осіб телеканалу «Інтер» вказані інші телеканали, власниками яких є Дмитро Фірташ і Валерій Хорошковський: ТОВ «Телестудія “Служба інформації”» (НТН), ТОВ «ТРО “Мульті медіа сервіс”» (К1), ТОВ «Телеканал “Мега”», ТОВ «Телеканал К2», ТОВ «Музичне телебачення» (Zoom), ТОВ «ТРК “Музика ТВ”» («Піксель»), ТОВ «ТРК “Кіно ТВ”» (Enter Film), ТОВ «Видавництво “Чистий прибуток”» (Euronews), а також продакшни телеканалу «Інтер» ТОВ «07 продакшн» (виробляє документальні фільми) і ТОВ «Національні інформаційні системи» (виробляє інформаційно-аналітичні програми).

У переліку пов’язаних осіб телеканалу «Інтер» вказані члени родин Валерія Хорошковського та Дмитра Фірташа. Дружина і двоє дітей пана Фірташа є громадянами Російської Федерації. Дружина та діти пана Хорошковського мешкають у Великій Британії.

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу «Інтер» можна завантажити тут.

Нагадаємо, що до розкриття «Інтером» у березні 2016 року інформації про свою медіавласність, вважалося, що в нього лише два власники: Дмитро Фірташ (мажоритарій) та Сергій Льовочкін (міноритарій). Адже канал раніше повідомляв, що 1 лютого 2013 року компанія K.H. Media Limited Валерія Хорошковського уклала угоду з продажу 100% акцій компанії Inter Media Group Limited компанії GDF Media Limited Дмитра Фірташа, виходячи з оціночної вартості $ 2,5 млрд. 7 лютого того ж року стало відомо, що Сергій Льовочкін стане партнером Дмитра Фірташа і йому належатиме частка 20%, яку він передасть в управління GDF Media Limited.

У березні 2016 року «Інтер» оприлюднив структуру власності, згідно з якою кінцевим бенефіціарним власником каналу станом на 31 грудня 2015 року був Дмитро Фірташ, власниками істотної участі – Валерій Хорошковський, Сергій Льовочкін та Світлана Плужнікова.

Заступниця голови Нацради Уляна Фещук рік тому в коментарі «Детектору медіа» називала кілька варіантів причин, чому Валерій Хорошковський залишається співвласником «Інтера»: «Або юридично не завершена процедура придбання корпоративних прав, або такі дії не зареєстровані в державному реєстрі у відповідній юрисдикції, або триває судовий спір щодо цієї власності й існує заборона на здійснення реєстраційних дій до його завершення, або він дійсно володіє».

Телеканал «Інтер», до якого «Детектор медіа» звертався по коментар із цього приводу, так і не надав відповіді.

Нагадаємо також, що в січні 2015 року Генеральна прокуратура України за зверненням народного депутата з «Блоку Петра Порошенка» Сергія Лещенкапочала кримінальне провадження щодо можливої підробки підпису нині покійного Ігоря Плужнікова при відчуженні телеканалу «Інтер» у 2009 році.

За офіційною інформацією, Ігор Плужніков володів 71% акцій телеканалу «Інтер». Незабаром 61% був проданий удовою Плужнікова Світланою компанії Валерія Хорошковського. Згідно з розслідуванням Мустафи Найєма та Сергія Лещенка в «Українській правді», угода про продаж каналу відбулася 19 квітня 2005 року, а активні дії зі зміни власності «Інтера» збіглись із раптовою хворобою і смертю Плужнікова. Політики, зокрема Володимир Сівкович і Володимир Нечипорук, звертались до СБУ та Генпрокуратури з вимогою розслідувати обставини смерті Плужнікова, пов'язуючи його смерть із начебто невдалою угодою з продажу контрольного пакету акцій «Інтера».

СТБ, ICTV та Новий канал

Згідно з оприлюдненими на сайтах телеканалів СТБ (ПрАТ «Міжнародний Медіа Центр-СТБ»), ICTV (ТОВ «Міжнародна комерційна телерадіокомпанія») та Нового каналу (ТОВ «Новий канал») документами, їхніми фактичними кінцевими бенефіціарними власниками станом на 31 грудня 2016 року є Віктор Пінчук та Олена Пінчук, які створили для управління своїми медіаактивами чотири дискретних трасти.

Трастами в інтересах власників керують громадянин Франції Бенджамін Верне, британка Саманта Д’Аоуд, швейцарець Ангело де Різ та мешканець острова Джерсі Колін Волкер. Вони керують компаніями в Гонконгу та на Сейшельских островах, які через офшори на Британських Віргінських островах і Самоа володіють 100% кіпрської StarLight Media Limited, якій, у свою чергу, опосередковано належать усі три мовники – СТБ, ICTV і Новий канал.

У структурах власності телеканалів подружжя Пінчуків протягом 2016 року не відбулося ніяких змін.

СТБ, ICTV і Новий канал є пов’язаними особами одне в одного. З ними є пов’язаними й інші телеканали Пінчуків: ТОВ «Телеодин» (М1 і М2),ТОВ «Хмарочос медіа» (QTV), ПрАТ «Нікопольський медіа-центр» (НМЦ), ДП «ТРК “Стерх”» ТОВ «Природні інвестиції» (11 канал). Також до переліків пов’язаних осіб входять інші компанії з групи StarLigntMedia: ТОВ «Старлайт медіа», ТОВ «Старлайт бренд контент», ТОВ «Старлайт діджитал сейлз», ТОВ «Старлайт діджитал», ТОВ «Старлайт сейлз», ТОВ «Старлайт філмс», ТОВ «Старлайт рентал», ТОВ «Ваверка продакшн», ТОВ «Старлайт розваги».

Члени родини Віктора та Олени Пінчуків не вказані в переліку пов’язаних осіб каналів, оскільки Пінчуки де-юре не є бенефіціарами – де-юре бенефіціарами виступають керівники їхніх трастів.

Повну інформацію про структуру власності цих телеканалів можна подивитися на сайтах СТБ, ICTV та Нового каналу.

«Україна»

Згідно з оприлюдненими на сайті телеканалу «Україна» (ТОВ «Телерадіокомпанія “Україна”») документами, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2016 року є Рінат Ахметов. Усі 100% ТОВ «Телерадіокомпанія “Україна”» належать через інші дві компанії кіпрській SCM Holdings Limited.

Зауважимо, що ТОВ «Телерадіокомпанія “Україна”» є юридичною особою не лише телеканалу «Україна», а й іще п’яти каналів холдингу «Медіа Група Україна»: НЛО TV, «Індиго TV», «Футбол 1», «Футбол 2», «Донбас».

Серед пов’язаних телерадіокомпанії «Україна» — продакшни ТОВ «Фронт сінема», ТОВ «РРП Груп», ТОВ «Фреш продакшн Ю Ей».

Повну інформацію про структуру власності та перелік усіх пов’язаних осіб телеканалу «Україна» можна завантажити тут.

Источник Детектор.Медиа

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code