Борги залізничників перед Укрзалізницею, політиками та олігархами

Перегляди: 3 163

Наприкінці 2015 року відбулась корпоратизація "Укрзалізниці".  Керівництво міністерства інфраструктури тоді анонсувало послуги кращої якості для пасажирів, комфортніші умови праці та вищі заробітні плати — для працівників залізниць, дивіденди – державі і, звичайно, вчасні розрахунки з кредиторами.  Тоді ж міністр інфраструктури Андрій Пивоварський зауважив, що реформа галузі – це не одномоментний процес, тому не варто очікувати миттєвих результатів. Вірно

Втім, ми впевнені, що суттєвих результатів ніхто так і дочекається навіть через п'ять-десять років, якщо сьогодні уважніше не придивитись до керівних посад «Укрзалізниці».  До тих, хто прийшов у нове реформоване підприємство із старими боргами, приналежністю до політичних або фінансово-промислових груп та олігархічними інтересами.

Відтак, ми проаналізували керівний склад УЗ й умовно поділили залізничників на п'ять груп.

liudi-na-uz

Ми впевнені, що опубліковані нижче прізвища — далеко не вся фінансово-політична карта УЗ, відтак — запрошуємо Вас долучитись до її заповнення. Поштова скринька для інформації: nadejda.burdey@gmail.com.

АНОФРІЄВ Андрій Дальвинович, 

керівник філії “Панютинський вагоноремонтний завод” ПАТ “Українська залізниця”

(політичні зв’язки, зв’язки з ФПГ)

Член політичної партії “Наш край”.

У жовтні 2015 року балотувався у депутати Харківської обласної ради від політичної партії “Наш край”

У 2011—2012 роках працював на ПАТ “Дизельний завод”, підконтрольний Леоніду Юрушеву.  За три місяці 2014 року “Дніпропетровський завод з ремонту та будівництва пасажирських вагонів” Юрушева  виграв тендери в системі “Укрзалізниці” на 464,60 млн грн. За попередні п’ять років тендерні здобутки цього заводу становили 461,83 млн грн.

boiko-2

БОЙКО Григорій Анатолійович, 

начальник філії «Одеська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця»

(бізнес на УЗ)

Григорій Бойко більш ніж 20 років працював на «Одеській залізниці» на різних посадах: складач потягів, черговий по станції “Одеса-сортувальна", головний інженер. У 2005 році очолив “Південну залізницю”.

Співмешканка (дружина) Ірина Бойко співзасновниця ПП “Логіс — ХХІ сторіччя".

Основний вид діяльності фірми — функціонування інфраструктури залізничного транспорту. Крім того, компанія зареєструвала технічні умови на виготовлення перетворювачів напруги, призначених для живлення електрообладнання від бортової мережі пасажирських вагонів.

Дочірнє підприємство «Логіс — ХХІ сторіччя» також надає послуги залізниці. На офіційному сайті оператори УЗ зазначають: «Працівниками моторвагонного депо Одеса-Застава 1 спільно з ДП „ЛОГІС-ХХІ СТОРІЧЧЯ“ постійно проводиться перевірка відеоінформації з поїздів».

Співзасновники компанії:

Наталія Левицька – співмешканка (дружина) постійного представника ПАТ “Українська залізниця” в Австрії Іллі Левицького. Також Наталія Левицька співзасновниця споживчого товариства «КОРД-09»

Геннадій Бороздюхін —  екс-заступник (2012 рік) директора державного підприємства «Одеський проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту України».

Ігор Мішенко — помічник народного депутата від Партії Регіонів —  Антона Пригодського (VI,VII скликання).

Антон Пригодський має тісні бізнес-зв’язки з Рінатом Ахметовим. Разом вони володіли ТОВ “Лемтранс” та корпорацією “Міжрегіональний промисловий союз”.

У ЗМІ називають Пригодського “сірим кардиналом” сім’ї Януковича.

ЗМІ: "Як Ахметов і Пригодський ділять гроші Козака"

ЗМІ: "Фірма Пригодського зі столиці ДНР продала “Укрспирту” жита на півмільйона".

БУКОВСЬКИЙ Андрій Вікторович,

начальник департаменту реформування та корпоративного розвитку ПАТ “Українська залізниця”

(політичні зв’язки)

Помічник народного депутата  Олександра Бобкова від Партії регіонів (VII скликання).

ВИШНЯК Андрій Володимирович

Заступник начальника регіональної філії з реформування

(політичні зв’язки)

Андрій Вишняк близький до екс-нардепа від блоку «Наша Україна — Народна самооборона», екс-керівника Державного агентства з інвестицій та управління національними проектамиВладислава Каськіва. Останнього у березні 2016 року МВС оголосило у розшук. Арсен Аваков заявив, що екс-керівнику ДП  повідомлено про підозру у розкраданні державних коштів, а його майно заарештовано. За інформацією міністра, департамент захисту Національної економіки поліції України спільно з Генпрокуратурою розслідував один з протиправних епізодів діяльності Каськіва.

Андрій Вишняк був директором компанії “Educom”, яка спільно з Держінвеспроектом під керівництвом Каськіва реалізовувала національний проект «Відкритий світ». Для реалізації проекту було створено ДП з однойменною назвою. Далі державне агентство Каськіва, через підконтрольну «Державну інвестиційну компанію» надало ряд позик фірмам, в тому числі  і ДП «Відкритий світ», створеним напередодні для реалізації нацпроектів. Однак, слідчізазначають, що фактично ці гроші були виведені в тіньовий обіг: перерахувались на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, та легалізовувались, шляхом придбання значної кількості земельних ділянок на території Міжгірського та Воловецького районів Закарпатської області.

Детальніше про сотні мільйонів, які виводились через структури, пов'язані з Каськівим, його родичами і помічниками раніше розповідало видання «НГ».

У 2014 році займав посаду заступника міністра молоді та спорту України.

ГАЛУЩАК Андрій Едуардович, 

заступник начальника регіональної філії з реформування

(політичні зв’язки)

Андрій Галущак  близький до екс-нардепа від блоку «Наша Україна — Народна самооборона», екс-керівника Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислава Каськіва. Останнього у березні 2016 року МВС оголосило у розшук. Арсен Аваков заявив, що екс-керівнику ДП повідомлено про підозру у розкраданні державних коштів, а його майно заарештовано. За інформацією міністра, департамент захисту Національної економіки поліції України спільно з Генпрокуратурою розслідував один з протиправних епізодів діяльності Каськіва.

Андрій Галущак у 2011 році займав посаду заступника директора ДП “Інвест‑Україна” та заступника керівника ДП «Національний проект „LNG-термінал“. Цій компанії, в тому числі, державне агентство Каськіва, через підконтрольну „Державну інвестиційну компанію“, надало позику для реалізації національних проектів. Однак, слідчі зазначають, що фактично гроші були виведені в тіньовий обіг: перерахувались на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, та легалізовувались, шляхом придбання значної кількості земельних ділянок.

Детальніше про сотні мільйонів, які виводились через структури, пов'язані з Каськівим, його родичами і помічниками раніше розповідало видання НГ.

Крім того, Андрій Галущак обіймав посаду помічника народного депутата Юрія Солов'я, від „Блоку Петра Порошенка“ (VIII-го скликання).Був  помічником народного депутата Руслана Князевича, від блоку “Наша Україна” (V скликання); від блоку “Наша Україна  - Народна самооборона” (VI скликання).

Займав посаду заступника начальника департаменту “Нафтогазу” у 2006 році, коли посаду  голови Правління НАК “Нафтогаз України” займав Олексій Івченко.

У ЗМІ Андрія Галущака ще називають радником Юрія Бойка.

ГРУНИК Іван Степанович, 

в.о. начальника Департаменту локомотивного господарства ПАТ “Українська залізниця”

(політичні зв’язки)

 “Відродження” називають “залізничною” партією. У 2004 році її заснував екс-міністр транспорту України Георгій Кирпа. Після його смерті, у 2005 році керівну посаду зайняв Василь Гладких, який з 2005 по 2006 рік — був генеральним деректором “Укрзалізниці”.

У 2010 році партія брала участь у місцевих виборах. На посади депутатів “Відродження”висунула, поміж інших, Ярослава Дубневича. У 2011 році Ярослав Дубневич на Іван Груник разом звітують у львівському прес-клубі про роботу на посаді депутатів обласної ради.

Сьогодні Ярослав Дубневич — народний депутат та голова комітету ВРУ з питань транспорту. Кінцевий бенефіціар “Корпорації КРТ”, яка виготовляє і через дилерські компанії постачає на “Укрзалізницю” залізничні деталі.

У травні 2011 року “Відродження” очолив Віктор Остапчук. У 2000—2012 роках чоловік керував “Південною залізницею”, був депутатом Харківської облради від Партії регіонів, народним депутатом VII скликання.

5 червня 2015 року партійний з'їзд обрав нового керівника. Замість Віктора Остапчука, головою став його колега по депутатській групі Віктор Бондар. Остапчук обійняв посаду заступника.

Віктор Бондар був міністром транспорту у 2005—2006 роках, заступником голови Секретаріату президента (2006–2007), головою Дніпропетровської ОДА з 2007 по 2010 рік.

У 2011 очільник Львівської ОДА Михайло Костюк призначив  Івана Груника керівником  апарату облдержадміністрації.  З 2008 року по 2011 року Костюк займав посаду  генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту України.

zavgorodnii

ЗАВГОРОДНІЙ Олександр Вікторович, 

екс- керівник ПАТ “Українська залізниця”(звільнений 30.03.16)

(бізнес на УЗ)

Трудову діяльність розпочинав на ДП “Придніпровська залізниця”. Має досвід роботи у приватному секторі. З листопада 2012-го по березень 2015-го обіймав посаду начальника управління Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті в Запорізькій області.

Був співзасновником ТОВ “А.С. Інжиніринг груп”, ТОВ “Інформаційно-аналітичного агенства Техноексперт”, ТОВ “Сферастрой-інвест”, ТОВ “Виробничо-будівельна компанія “Агропромінвест”.

Нині фірми “А.С. Інжиніринг груп” та “Інформаційно-аналітичне агенство “Техноексперт” належать сину екс-голови УЗ — Ігорю Завгородньому.

Фірма родини екс-керівника Укрзалізниці заборгувала Одеській залізниці майже мільйон грн

Компанія родини в.о. голови ПАТ “Українська залізниця” —  Олександра Завгороднього заборгувала “Одеській залізниці” майже мільйон гривень за користування вагонами та  зберігання вантажу.

Наприкінці 2015 року господарський суд Дніпропетровської області, за позовом “Одеської залізниці”, прийняв рішення стягнути понад 800 тис. грн з компанії “А.С. Інжиніринг Груп”. Фірма записана на сина та брата екс-голови ПАТ “Українська залізниця” —  Ігоря та Володимира Завгородніх.

Борг утворився, оскільки власник вантажу — фірма Завгородніх вчасно  не розвантажила вагони, відтак, вони простояли на станції більше строку безоплатного  зберігання. “Одеська залізниця” нарахувала  “А.С. Інжиніринг Груп” майже мільйон гривень боргу: з яких 545 тис. грн —   за користування вагонами, 338 тис. грн — збір за зберігання вантажу. На судове засідання представники  компанії, й за сумісництвом родичі екс-очільника УЗ, не з’явились тричі. Відтак, суд забов’язав фірму виплатити борг залізниці.

30 березня Арсеній Яценюк підписав розпорядження про звільнення Олександра Завгороднього. Втім, офіційно залізничника звільнили не  через борг, а тому що він виконав поставлені завдання.   Таку офіційну причину відставки озвучив заступник міністра інфраструктури України Володимир Омелян.

Вже наступного дня член комітету  ВРУ з питань транспорту Олександр Урбанський заявив, що звільнення Завгороднього до проведення розслідування за звинуваченнями, озвученим на його адресу, є передчасним.

Фактично звинувачення на адресу екс-керівника УЗ публічно ніхто не висував. Єдине, ряд ЗМІ оприлюднили колективне депутатське звернення до прем'єр-міністра України, генерального прокурора, голови СБУ та голови НАБУ щодо корупційних дій Завгороднього.

1

2

3

У документі перераховано декілька причин, з яких, за наявності фактичних підтверджень,  було б правильно не лише звільнити, а й, у судовому порядку, притягти до відповідальності. Зокрема, у зверненні йдеться про зловживання голови правління „Укрзалізниці“: співпрацю залізниці з компаніями та банками, пов'язаними з родиною Віктора Януковича. Зокрема, СК „Домінанта“, платежі якої склали тільки за IV квартал 2015 року 414 млн грн, ТОВ „Євроінвестсрой“ — 14 млн грн у лютому 2016 року.

Також повідомляється про зловживання Олександром Завгороднім службовим становищем: змову з директором Запорізького електромонтажного заводу, завдяки якому в 2015 році на рахунки цього підприємства перевели 398 млн грн. Крім того, депутати звинувачують залізничника і в прямій корупції – підряди „Укрзалізниці“ отримує компанія, пов'язана з рідним сином і братом Завгороднього — “Інжиніринг груп”.

Однак, жодних додатків або фактичних підтверджень, озвученим гіпотезам у депутатському запиті немає. Більше того, у документі є неточності: назва компанії родини залізничника вказана невірно.

Після звільнення залізничник заявив, що планує взяти участь у конкурсі на посаду керівника ПАТ “УЗ».

Так, я беру участь у цьому конкурсі. Було б нелогічно з мого боку відмовитися від можливості продовжити роботу, в яку вже вкладено стільки сил і часу. Моїй команді багато вдалося зробити за цей час, проведений цілий ряд структурних реформ.

Нагадаємо, одразу після призначення на посаду керівника УЗ – Олександр Завгородній в інтерв’ю журналістам заявив, його сім'я має будівельну компанію, яка “зареєстрована на мого брата і на мого сина”. Однак запевнив, що вона “ніколи не працювала на залізниці”.

Натомість, журналісти УП розповіли про договори між компанією сім’ї Олександра Завгороднього “Сферастрой-Інвест”  та “Придніпровською залізницею”. За інформацією УП, у  2007 році залізниця провела тендер на капітальний ремонт прибудови до будівлі управління держпідприємства. Фірма виграла тендер на 3 млн грн, але отримавши підряд, підписала додатковий договір, збільшивши суму за ті ж роботи до 3,2 млн грн. Тоді, Олександр Завгородній відмовився коментувати матеріал.

КАНЕВСЬКИЙ Олександр Самуілович, 

головний лікар Дорожньої клінічної лікарні № 1, станції  Київ, управління охорони здоров’я ПАТ «Українська залізниця»

(політичні зв’язки, зв’язки з ФПГ)

Помічник народного депутата Володимира Козака від Партії регіонів (VI скликання).

Володимир Козак з  2000-го року займав посаду  генерального директора ТОВ “Лемтранс”, яке тоді контролювали структури Віктора Януковича, Антона Пригодського і Ріната Ахметова.

Нині кінцевий бенефіціарний власник “Лемтрансу”, безпосередньо, Рінат Ахметов.

У  2001—2006 роках  Володимир Козак очолює корпорацію “Міжрегіональний промисловий союз”, власник якої на 99% компанія “Лемтранс”.

З 2006-го року починає працювати у держсекторі. Замає посаду голови комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв'язку. З 2011-го — генеральний директор Державної адміністрації залізничного транспорту України. 24 грудня 2012 призначений на посаду Міністра інфраструктури.

У ЗМІ називають Пригодського “сірим кардиналом” сім’ї Януковича.

ЗМІ: «Як Ахметов і Пригодський ділять гроші Козака»

ЗМІ: «Фірма Пригодського зі столиці ДНР продала “Укрспирту” жита на півмільйона»

Нерухомість “Танталіту” реконструював залізничний лікар

У липні 2015 року Печерський районний суд Києва, за клопотанням слідчого Генпрокуратури,наклав арешт на майно ТОВ «Танталіт» — резиденцію «Межигір’я».

Президентська резиденція мала формальну адресу в Нових Петрівцях на вул. Івана Франка, 19. Навпроти адмінкорпусу “Межигір’я” знаходиться будинок під номером 18. Обидві будівлі нині арештовані.

У 2011—2012 роках декларацію про початок реконструкції будинку № 18 до Держархбудінспекції подав саме Олександр Каневський.

Раніше видання НГ, повідомляло, що серед документів, знайдених у Межигір’ї після втечі екс-президента Віктора Януковича були знайдені й документи на будівництво  цього будинку.  Серед видаткових касових ордерів “Танталіту” були знайдені папери на видачу коштів на будівельні роботи (загалом близько 3 млн грн. Наприкінці 2010, загальна вартість невідома), газифікацію та подальше комунальне обслуговування й охорону будинку будинку №18. При цьому був знайдений ще й окремий лист директора “Танталіту” Павла Литовченка з проханням до “КУС” призначити відповідального за це приміщення, а всі платіжки перенаправляти на Волоську 11, в офіс “Танталіта”.

За даними на платіжках, будинок формально вважається житловим. За словами будівельників, там знаходилося щось на зразок готелю чи гуртожитку.

bud

Попри те, що зводився будинок за рахунок “Танталіту”, договір на роботи й акт виконаних робіт від облгазу, платіжки від обленерго виписувалися на ім’я Каневського О.С. Це ж прізвище фігурує в касових ордерах на видачу коштів для оформлення держакту на землю й на будівництво.

Олександр  Каневський — екс-міністр охорони здоров’я Криму. З 90-х він очолював лікарні різних підрозділів залізниці в Харкові, Одесі, Донецьку, Києві, а в 2011 року очолив головне управління медзакладів “Укрзалізниці” в цілому.

В грудні 2011 (саме тоді, коли завершується будівництво будинку в Петрівцях) Каневський переїжджає у крісло головного лікаря Криму. Цю посаду він займав два роки, а втратив наприкінці лютого 2014 р., коли самопроголошений прем’єр Сергій Аксьонов сформував собі новий уряд.

КАРРА Василь Олександрович,

  працював у відокремленому підрозділі “Кам’янка-бузької дистанції колії” Львівської залізниці

(родичі в управлінні УЗ)

Брат ОЛІЙНИК Таїсії Олександрівни, яка займає посаду заступника начальника департаменту з матеріальних ресурсів ПАТ “Українська залізниця”.

Таїса Олійник є співзасновницею компанії ТОВ “Регіональна консалтингова компанія”. Другою співзасновницею цієї компанії донедавна була Пушкаренко Наталія Євгеніївна. В 2011 році жінка займала посаду заступника директора з правових питань ДП “Укрзалізничпостач”. Пізніше в 2014 році Наталія Пушкаренко в судах представляла компанію “Експозиція”. Фірма є дилером  “Корпорації КРТ”, яка належить народним депутатам Ярославу та Богдану Дубневичам.  “Експозиція” постачає на “Укрзалізницю” залізничні деталі, які виготовляє “Корпорація КРТ”.

КУЖАВСЬКИЙ Микола Сергійович, 

заступник начальника регіональної філії “Придніпровська залізниця” з реформування

(зв’язки з політиками)

Був помічником народного депутата  Лебедєва Павла Валентиновича від Партії регіонів (VI скликання)

ЛЕВИЦЬКИЙ Ілля Юхимович, 

постійний представник ПАТ “Українська залізниця” в Австрії

(політичні зв’язки, бізнес)

З 2005 — по 2008 рік займав посаду регіонального радника гендиректора «Укрзалізниці».

З лютого 2008 року до березня 2011 року Ілля Левицький — очолює «Одеську залізницю».

Офіційно зареєстрованого бізнесу не має.

Співмешканка (дружина) Наталія Левицька співзасновниця ПП “Логіс — ХХІ сторіччя".

Основний вид діяльності фірми — функціонування інфраструктури залізничного транспорту. Крім того, компанія зареєструвала технічні умови на виготовлення перетворювачів напруги, призначених для живлення електрообладнання від бортової мережі пасажирських вагонів.

Дочірнє підприємство «Логіс — ХХІ сторіччя» також надає послуги Укрзалізниці. На офіційному сайті оператори УЗ зазначають: «Працівниками моторвагонного депо Одеса-Застава 1 спільно з ДП „Логіс — ХХІ сторіччя“ постійно проводиться перевірка відеоінформації з поїздів».

Співзасновники компанії:

Ірина Бойко – співмешканка Григорія Бойка, діючого начальника філії "Одеська залізниця" ПАТ «Українська залізниця».

Геннадій Бороздюхін —  екс-заступник (2012 рік) директора державного підприємства «Одеський проектно-вишукувальний інститут залізничного транспорту України».

Ігор Мішенко — помічник народного депутата від Партії Регіонів —  Антона Пригодського (VI,VII скликання).

Антон Пригодський має тісні бізнес-зв’язки з Рінатом Ахметовим. Разом вони володіли ТОВ “Лемтранс” та корпорацією “Міжрегіональний промисловий союз”.

У ЗМІ називають Пригодського “сірим кардиналом” сім’ї Януковича.

ЗМІ: «Як Ахметов і Пригодський ділять гроші Козака»

ЗМІ: «Фірма Пригодського зі столиці ДНР продала “Укрспирту” жита на півмільйона»

 Також Наталія Левицька — співзасновниця споживчого товариства «КОРД-09».

ЛЕМІШ Андрій Миколайович, 

заступник начальника регіональної філії з реформування ПЗЗ

(політичні зв’язки)

Андрій Леміш має тісні зв'язки з екс-нардепом від блоку «Наша Україна — Народна самооборона», екс-керівником Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владиславом Каськівим, якого у березні 2016 року МВС оголосило у розшук. Арсен Аваков заявив, що екс-керівнику ДП повідомлено про підозру у розкраданні державних коштів, а його майно заарештовано. За інформацією міністра, департамент захисту Національної економіки поліції України спільно з Генпрокуратурою розслідував один з протиправних епізодів діяльності Каськіва.

У ланцюжку компаній і людей, через яких Владислав Каськів легалізовував гроші — був і Андрій Леміш. У 2013 році він займав посаду радника генерального директора ДП «Державна інвестиційна компанія». Саме в цей період державне агентство Каськіва, через підконтрольну «Державну інвестиційну компанію» надало ряд позик фірмам, створеним напередодні для реалізації національних проектів. Однак, слідчі зазначають, що фактично ці гроші були виведені в тіньовий обіг: перерахувались на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, та легалізовувались, шляхом придбання значної кількості земельних ділянок на території Міжгірського та Воловецького районів Закарпатської області.

Детальніше про сотні мільйонів, які виводились через структури, пов'язані з Каськівим, його родичами і помічниками раніше розповідало видання НГ.

Крім того, Андрій Леміш разом із радником генерального директора ПАТ "УЗ " Сергієм Шутом є співзасновником ГО “Інститут розвитку енергоефективності України”.

Раніше громадська організація мала назву “Фонд розвитку “КНЕУ”. В червні 2015 року на майно, в тому числі, і цієї організації МВС наклало арешт, оскільки через її рахунки, за даними слідства, легалізували розкрадання 259,2 млн грн державних коштів, виділених Держінвестпроектом в якості позики ТОВ «ТД „Борисфен“ і ТОВ „Боржава резорт“ на реалізацію нацпроектів „Олімпійська надія-2022“ і „Якісна вода“. Раніше Сергій Шут обіймав посаду радника того самого Владислава Каськіва.

Крім того, Андрій Леміш був помічником народного депутата від “Блоку Петра Порошенко” — Олександра Черненко (VIII скликання).

lemish-radnik

ЛИМАРЧУК Петро Петрович, 

начальник вантажного управління ПАТ “Українська залізниця»

(бізнес, судиться із УЗ, зв’язки із ФПГ)

Син Петра Лимарчука — Андрій Лимарчук — співзасновник транспортної компанії  ТОВ «ДАНАПРІС». Із цією фірмою «Укрзалізниця» уклала  договір про організацію перевезень транзитних вантажів залізницями України до 29.02.2016 фрахтового року.

Також Андрій Лимарчук був співзасновником ПП «ЛТК АЛЬЯНС». Ця компанія заборгувала“Одеській залізниці” 38 тис. грн.

Сам Петро Лимарчук є співзасновником компанії ТОВ “Транзит-оіл”, яка має спільний номер телефону із ЗАТ «ІНАКО-УКРАЇНА». У мережі це підприємство пропонує поставки металопродукції Криворізького металургійного комбінату. Для зв’язку фірма вказує пошту ПАТ «Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат», 96% акцій якого належать компанії “Метінвест”, що управляє гірничо-металургійними активами Ріната Ахметова.

ЛЮДМИРСЬКИЙ Валерій,

начальник департаменту електропостачання ПАТ “УЗ”

МАКСИМЕЦЬ Станіслав,

в.о. начальника філії “Енергозбут” ПАТ “УЗ”

(бізнес)

Електрики, які пов’язані з фірмами, що спричинили залізниці збитки на сотні млн грн  продовжують працювати на УЗ

Влітку 2015 року прокуратура порушила справу щодо діяльності службових осіб ДАЗТ “Укрзалізниця” та підприємств, що входять до її структури. За інформацією слідчих, залізничники, за участі приватних товариств, заволоділи грошовими коштами в особливо великому розмірі.

Мова йде про закупівлю електроенергії у приватних компаній. У 2014  році Держфінінспекція провела планову ревізію ДП “Придніпровська залізниця” за період з жовтня 2012 року по червень 2014-го, в ході якої виявлено збитки при закупівлі підприємством електроенергії на понад 239 млн грн.

Раніше видання “Наші гроші” повідомляло, що залізниця купувала електроенергію у ДП “Енергоринок” та ТОВ “Торговий дім “ГазЕнерго”. Більшість електроенергії було придбано у приватної компанії і за значно вищими тарифами. Наприклад, у березні 2014 року ДП “Придніпровська залізниц” закуповувала електроенергію у ДП “Енергоринок” за ціною 690 грн за 1 МВт, а у ТОВ ТД “ГазЕнерго” за ціною 793 грн за 1 МВт 1 класу та за 1000 грн за 1 МВт другого класу.

На той момент, керівну посаду в департаменті енергозбуту Укрзалізниці займав Станіслав Максимець, який раніше через компанію “Укренерготранзит” був співзасновником ТОВ “Торговий дім “ГазЕнерго”. Саме ця фірма і спричинила збитки залізниці.

 liudmirskii-graf

*станом на 20.03.16 Максимець С.М. і Людмирський В.М. вже не є співзасновниками приватних компаній. 

“Придніпровська залізниця” заперечувала проти висновків ревізії фінінспекції і навіть намагалась довести, що закупівля електроенергії у компанії “ГазЕнерго” дозволила їй досягти позитивного економічного результату на суму 37 млн грн. Однак, розрахунок цієї суми залізничники не надали і не змогли пояснити. Відтак, у травні 2015 року Дніпропетровський окружний адмінсуд відмовив залізниці у виключенні з акту ревізії  збитків на 239 млн грн.

“Придніпровської залізниця”  не єдина купувала електроенергію у приватних фірм, які повязані із керівництвом енергетичних  департаментів та управлінь УЗ. За інформацієюслідчих  ГПУ, в період з 2013—2015 років, договори із приватними компаніями також укладали ДТГО “Південно-Західна залізниця”, ДП “Придніпровська залізниця”, ДТГО “Львівська залізниця”, ДП “Одеська залізниця”, ДП “Донецька залізниця”. Всі ці залізниці купували електроенергію  за нерегульованим тарифом у підприємств ТОВ «ТД “Газенерго”, ТОВ “Укренерготранзит”, ТОВ “Енерготраст” та ТОВ “Західенергогруп”, за цінами вище, ніж ціни на Оптовому ринку у ДП “Енергоринок”. Крім того, за договором між членами Оптового ринку електроенергії України від 1996 року, залізниці зобов’язані купувати електроенергію саме у ДП “Енергоринок”, що є оптовим постачальником.

liudmirskii-graf2

*станом на 20.03.16 Максимець С.М. і Людмирський В.М. вже не є співзасновниками приватних компаній. 

У червні 2015 року року в.о. керівника “Укрзалізниці” Максим Бланк дав вказівку відмовитись від придбання електроенергії у фірм-посередників і доручив оголосити тендери. В цей же період, слідчі розпочали розслідування щодо службових осіб „Укрзалізниці“.

МАРІНА Оксана Юріївна, 

член правління ПАТ “Українська залізниця”

(зв’язки з ФПГ)

З травня 2015 року Оксана Маріна  керує кадрами на „Укрзалізниці“: займає посаду керівника з корпоративного управління та мотивації персоналу УЗ. До цього 10 років (з 2004-го по 2014-й)працювала директором по персоналу в компанії “Інтерпайп”, у тому числі з 2007 по 2014 рік була членом правління цього підприємства.

У 2015 році “Вісник держзакупівель” оприлюднив дані про залізничні підряди “Інтерпайпу»: з 2010 року структура Віктора Пінчука отримала 1,41 млрд грн.

МІЗІН Данило Олександрович, 

начальник філії “Центр забезпечення виробництва”

(бізнес, кримінальна справа, політичні зв’язки)

10 днів у СІЗО: біографія головного закупівельника «Укрзалізниці» 

“Запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, за вчинення особливо тяжкого злочину”. Це вимога прокурора в судовій справі, колишнього директора ДП «Південь» — Данила Мізіна. За привласнення майна та ухилення від податків (ч.3 ст.212, ч.5 ст.191 КК) він міг просидіти за ґратами від 7-ми до 12-ти років. Та у 2011 році суд позбавив екс-керівника ДП волі на значно коротший строк — 10 діб.

Наприкінці 2015 року Мізіна призначають керівником філії «Центр забезпечення виробництва» ПАТ «Укрзалізниця». Підприємство, яке раніше називалось Укрзалізничпостач, централізовано купляє запчастини, паливо, обладнання для всієї «Укрзалізниці». На мільярди гривень щороку. Відповідальна посада.

Охорона на 2,5 млн й травма голови 

У держсектор Мізін прийшов із бізнесу. З 2000 по 2007 роки разом із сином нардепа Олександри Кужель (“Батьківщина”) — Дмитром був співзасновником декількох компаній: ТОВ «Східний проектно-будівельний альянс», ТОВ «Страховий брокерський дім „Пегас“, ТОВ „Мега-трейд“ та ТОВ „Промисловий союз“.

З 2009 року Мізін — директор одеського ДП „Південь“. Це 6,5 га складів, які здаються в оренду, в тому числі і ринку “7 км”. До 2009 року підприємство перебувало на балансі Міноборони, а у 2009 — уряд передав об’єкт Держпідприємництву.

На цю посаду його призначила Олександра Кужель, тодішній керівник Державної регуляторної служби.

— Виконувачем обов'язків я справді призначила Данила Мізіна, але не тому, що він приятель мого сина, а тому, що він син мого друга. І тому, що він має три записи в трудовій книжці про роботу в держслужбі, — зізналась Кужель.

На „Півдні“ товариш сина, та син товариша Кужель пропрацював недовго. В 2010 році  податкова міліція Запорізької області почала розслідування його діяльності. Мізіна звинуватили в фіктивних господарських операціях й заволодінні 2,5 млн грн.

Згідно розслідування, Мізін уклав договір із ТОВ “Алекс-Катрін” з охорони об’єктів ДП. На 4,8 млн грн, згідно актів виконаних робіт.

Приватна фірма „Алекс-Катрін“, як і сам Мізін, родом із Запоріжжя. І, як виявило слідство, без ліцензії МВС та кваліфікованих співробітників. Власне, у 2009 році на підприємстві працювала лише одна людина і, як зазначають правоохоронці, жодних охоронних послуг ця компанія ДП не надавала. Окрім охорони, Мізін замовив в “Алекс-Катрін” залізобетонних конструкцій на 4,8 млн грн, не сплатив податки і ввів ДП “Південь” у борги.

Слідчі зазначають, що Мізін достовірно знав про відсутність охоронних послуг, та, діючи у змові із своїм заступником із комерційних питань, заволодів коштами ДП „Південь“ у сумі 2,5 млн грн.

2010 року керівнику „Півдня“ висувають обвинувачення і оголошують у розшук. Лише через місяць його доставили у відділок. Мізін своєї вини не визнав, покази надати відмовився. Натомість просив суд не брати його під варту, оскільки має травму голови,  неповнолітнього сина та хвору матір.І взагалі запевняв, що не знав про кримінальну справу та розшук.

Суд призначив затримання екс-керівника ДП у СІЗО на 10 днів для збору матеріалів про особу. Остаточне рішення щодо притягнення Мізіна до відповідальності нині в офіційному реєстрі розміщене у закритому доступі.

Журналісти „НГ“ (ZIK) звернулися до Мізіна як директора “Центру забезпечення виробництва” Укрзалізниці, з проханням надати коментарі щодо обвинувачень слідчих та судової справи. Підприємство проігнорувало ці питання. Натомість надіслало довідки від МВС, де вказано: “Мізін Д.О., станом на 21.12.2015, до кримінальної відповідальності не притягується, не знятої чи непогашеної судимості не має та у розшуку не перебуває”.

Та це ніяк не відповідає на питання: як у 2010 році посадовець уникнув покарання?

Призначення Мізіна головним закупівельником УЗ відбулось в період корпоратизації залізниці. Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський перевагою реформування підприємства назвав підвищення ефективності використання грошових потоків за рахунок централізації управління. Можливо, міністр має рацію. От тільки кадри на цих грошових потоках  не мають фігурувати у судових справах.

А тим часом, директор філії ПАТ „УЗ“ має ще одного роботодавця — росіянина. Данило Мізін до сьогодні є керівником компанії „ІН ЕКО ТРЕЙД“ (торгівля паливом). Кінцевий бенефіціар — росіянин Ігор Поляцький — також генеральний директор російської компанії “Магістраль”. Засновниця компанії громадянка РФ — Поляцька Ірина Іванівна.

НЕГРИЧ Михайло Михайлович, 

представник „Укрзалізниці“ в Кабінеті Міністрів України

(політичні зв’язки)

Помічник народного депутата України  від Партії регіонів Володимира Фалька (V скликання) .

Голова Коломийської районної державної адміністрації Івано-Франківської області з 30 квітня 2010 року  по 16 квітня 2014 року.

Внесений до реєстру осіб, що підлягають люстрації,  як посадовці часів Януковича.

ОЛІЙНИК Таїса Олександрівна,

заступник начальника департаменту з матеріальних ресурсів ПАТ “Українська залізниця”

(політичні зв’язки, бізнес, родичі в управлінні УЗ)

Була помічником народного депутата від “Блоку Литвина” Вадима Гриковського (VI скликання).

Є співзасновницею компанії ТОВ “Регіональна консалтингова компанія”. Донедавна другою співзасновницею була Пушкаренко Наталія Євгеніївна. В 2011 році Н. Пушкаренко займала посаду заступника  директора з правових питань ДП “Укрзалізничпостач”. А в 2014 році в судах представляла компанію “Експозиція”. Фірма є дилером компанії “Корпорація КРТ”, яка належить народним депутатам Ярославу та Богдану Дубневичам.  “Експозиція” постачає на “Укрзалізницю” залізничні деталі, які виготовляє “Корпорація КРТ”.

pushkarenko

pushkarenko2

Нині Наталя Пушкаренко обіймає посаду секретаря комітету з питань транспорту при ВР України. Очолює цей комітет бізнесмен і одночасно народний депутат Ярослав Дубневич.

ПУШКАРЕНКО Едуард Володимирович, 

заступник директора філії “Центр забезпечення виробництва” ПАТ “Укрзалізниця”

(політичні зв’язки)

Займав посаду помічника народного депутата партії “Блок Петра Порошенка” Ярослава Дубневича, голови комітету Верховної Ради України з питань транспорту.

Ярослав Дубневич та Богдан Дубневич власники компанії “Корпорація КРТ”, яка виготовляє деталі для залізничних колій. На тендерах УЗ компанії дилери КРТ  виграють сотні мільйонів гривень щороку.

РУДЕНКО Олександр Олексійович, 

заступник начальника відділу капітального будівництва будівель та споруд

(політичні зв’язки)

Помічник народного депутата  від блоку Блок Юлії Тимошенко Миколи Потапчука (VI скликання)

РЯБЧУН Тамара Станіславівна

 в.о. головного бухгалтера ПАТ „Українська залізниця“

(зв’язки з ФПГ)

У 2011—2012 Тамара Рябчун була членом ревізійної комісії ПАТ „Трансфорвардінг Лімітед АГ“. Нині єдиним власником фірми є кіпрська компанія з обмеженою відповідальністю „ТіЕф енд Трансфорвардінг Холдінгс ЛТД“. За даними “ДС”, фірму контролює син Георгія Кірпи – Віталій.  Компанія була зареєстрована у 2003 році, саме тоді, коли Георгій Кірпа зайняв посаду міністра транспорту і зв’язку України.

Протягом  2004—2012 років 24% акцій ПАТ „Трансфорвардінг Лімітед АГ“ належали фонду держмайна України. У 2004 року ФДМУ увійшов до  закритого  акціонерного  товариства „Трансфорвардінг  Лімітед   АГ“ за рахунок внесення до статутного  фонду товариства 250 нафтобензинових вагонів-цистерн із складу державного транспортно-експедиційного підприємства „Інтертранс“. У тому ж 2004 році ДП  »Інтертранс" передав ФДМУ ще 750 вагонів-цистерн, а фонд передав ці 750  нафтобензинових  вагонів-цистерн  ПАТ «Трансфорвардінг Лімітед   АГ».

З вересня 2012 року  100% акцій належать  ПрАТ “Трансфорвардінг Лімітед АГ".

З 2013 по 2015 рік Тамара Рябчун перебувала на посаді члена спостережної ради АБ “Експрес-Банку” та володiла номінальним пакетом акцiй  банку (0,0013%). У квітні 2015 року рішенням загальних зборiв акцiонерiв жінку призначено членом спостережної ради АБ “Експрес-Банк”, термiном на 3 роки.

Станом на 1 січня 2016 року, 78% акцій АБ “Експрес-Банку" належать запорізькій фірмі “Експресiнвест”, яка, як повідомляв журнал “Тиждень”, пов’язана з екс-нардепом від ПР Василем Хмельницьким.

18,3% акцій  “Експрес-Банку” належать міністерству інфраструктури України.

Також, серед власників, які володіють незначним пакетом акцій банку: дружина екс-міністра транспорту і зв’язку України Георгія Кірпи – Жанна Кірпа (0,1%);  екс-очільник Південно-західної залізниці – Олексій Кривопішин (0,02%); Артем Лазня — екс-заступник гендиректора “Укрзалізниці” Михайла Костюка, а також співзасновник компанії “Інтернет інжиніринг”, яка є співзасновником фірми “Експрес-2”  (перша приватна компанія на базі якої  “Укрзалізниця” створила систему онлайн-бронювання залізничних квитків).

СЕМЧИК Олександр Віталійович, 

заступник начальника департаменту майнових та земельних ресурсів

(політичні зв’язки)

Був помічником народного депутата Василя Сіренка від Комуністичної партії України (IV скликання).

СЕРПОКРИЛОВ Віталій Юрійович,

заступник начальника регіональної філії «Донецька залізниця» з реформування

(політичні   зв’язки)

Віталій Серпокрилов на позачергових парламентських виборах у 2014 році балотувався у народні депутати від партії “Блок Петра Порошенка”.

Був помічником народного депутата  Григорія Тиміша від партії “БПП” (VIII скликання) на платній основі.

Також був помічником народного депутата Віталія Ковальчука від партії “УДАР” Віталія Кличка (VII скликання).

Працював помічником народного депутата Владислава Каськіва від блоку “Наша Україна — Народна самооборона” (VI скликання).

Із Владиславом Каськівим Віталія Серпокрилова пов’язує дещо більше, ніж просто спільна робота у ВРУ.  У березні 2016 року МВС оголосило Каськіва у розшук. Арсен Аваков заявив, що екс-керівнику ДП повідомлено про підозру у розкраданні державних коштів, а його майно заарештовано. За інформацією міністра, департамент захисту Національної економіки поліції України спільно з Генпрокуратурою розслідував один з протиправних епізодів діяльності Каськіва.

У 2011—2013 роках Серпокрилов керував ДП "Національний проект «Якісна вода».  Каськів в цей самий період займав посаду керівника  Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України. Державне агентство через підконтрольне ДП «Державна інвестиційна компанія» надало ряд позик, в тому числі і компанії Серпокрилова «Якісна вода». Однак гроші не були витрачені за цільовим призначенням. Нині за фактом привласнення державних коштів ведеться слідство.

Гроші були привласнені саме у 2012—2013 роках.  За версією правоохоронців, службові особи Держінвестпроекту, через державну інвестиційну компанію надали ряд позик фірмам, створеним напередодні для реалізації національних проектів. Однак, слідчі зазначають, що фактично ці гроші були виведені в тіньовий обіг: перерахувались на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, та легалізовувались, шляхом придбання значної кількості земельних ділянок на території Міжгірського та Воловецького районів Закарпатської області.

Детальніше про сотні мільйонів, які легалізовувались через Каськіва та його помічників раніше розповідало видання НГ.

Наразі оприлюднені дані про відмивання грошей через ТОВ “Боржава Резорт”, яке отримало 165 млн грн.  державної позики і “ТД “Борисфен”, яке отримало 94,2 млн грн. Ці гроші мали стати інвестиційними внесками цих фірм у нацпроекти “Олімпійська надія-2022” і “Якісна вода” відповідно. Однак не стали. У травні 2014 року Держінвестпроект подав до суду на ці фірми, вимагаючи повернення коштів. У судах з’ясувалось, що ці кредити “не мають реального забезпечення, що призводить до високого ризику невиконання позичальником зобов’язань”. Незважаючи на це, обидва позови держпідприємство програло.

СПІРІН Валерій Володимирович,

заступник начальника регіональної філії з реформування “Панютинський вагоноремонтний завод”

(зв’язки з ФПГ) 

Валерій Спірін на сайті ПАТ “Дніпропетровський трубний завод” вказаний, як заступник генерального директора заводу з економіки.

Кінцевий бенефіціарний власник “Дніпропетровського трубного заводу” — через кіпрську компанію “Industrial Steel Holding Co Limited” — бізнесмен, нардеп, екс-очільник Донецької ОДА – Сергій Тарута.

spirin

З червня 2015 року завод перебуває у стані банкрутства.

СУСЛЕНКО Валерій Семенович, 

начальник управління охорони праці та промислової безпеки ПАТ “Українська залізниця”

(політичні зв’язки)

Був помічником народного депутата  від “Опозиційного блоку НЕ ТАК!” Володимира Воюша  (IV-те скликання).

Заступник голови  окружної  виборчої комісії Партії регіонів (2007 рік, територіальний виборчий округ N 221 (м. Київ)).

ТАЛОХА Євген Іванович, 

в.о. начальника департаменту вагонного  господарства ПАТ “Українська залізниця”

(бізнес на УЗ)

З 2012 по 2014 — начальник управління Укртрансінспекції у Львівській області, звідки був звільнений за зверненням люстраційного комітету майдану Львівщини. Заяву про звільнення чиновника підписав тодішній голова Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Валерій Черненко.

У 2012 році дружина Євгена Талохи — Леся  була співзасновницею ТОВ "Транспортно-експедиційне підприємство «Рейлтранс». Фірма  займається організацією перевезення вантажів на залізничному транспорті. Нині в засновниках компанії Петрушевич Оксана Володимирівна – людина з таким самим П.І.Б. — займає посаду товарного касира на станції Львів.

Разом із дружиною Євгена Талохи співзасновником “Рейлтрансу” був і залишається Хромчак Іван Дмитрович. Він же співзасновник однієї з найбільших транспортних компаній у західному регіоні —  ТОВ «ТЕП „ГАЛТРАНС“. Обидві фірми зареєстровані за адресою: Львів, вул. Стефаника, 17/2. За цією ж адресою зареєстрована іще одна компанія Хромчака — іноземне підприємтво “ПАКМАР-ТРАНС».

Фірма “ГАЛТРАНС" уклала  договір про організацію перевезень транзитних вантажів залізницями України до кінця лютого 2016 фрахтового року

У 2005—2012 роках співзасновником ТОВ «Транспортно-Експедиційне Підприємство „Рейлтранс“ була  »Європейська спілка транспортників України”. Співзасновником спілки донедавна був  Харута Федір Григорович, член Партії регіонів, депутат Закарпатської обласної ради минулого скликання.  Також чоловік є співзасновником ТОВ «Магістраль ЛТД»,  яка грала на тендерах УЗ.

У 2015 році дружина Євгена Талохи — Леся була співзасновницею ПП «Західтрансколаж».

ЦАЙ Володимир Миколайович, 

Заступник начальника філії з реформування  філія "Центр транспортного сервісу “Ліски”

(політичні зв'язки)

Помічник народного депутата двох скликань  Олексія Лелюка від «Партії регіонів» (V скликання), “Самовисування” (IV скликання).

Уповноважена особа Партії регіонів у територіальному виборчому окрузі №142 Одеської області

ШУПЛИК Катерина Віталіївна,

помічниця члена правління ПАТ “Українська залізниця” Сергія Михальчука

(бізнес на УЗ)

Катерина Шуплик прописана із Кучмою Сергієм Віталійовичем. Чоловік є співзасновником ТОВ “ТД “Полімермаш”. Компанія має спільний телефон із ТОВ “Пром-Авто-Сервіс”. Ця фірма брала участь у тендері «Одеської залізниці» на закупівлю дерев’яних  шпал до залізничних колій.

Співзасновником ТОВ “Пром-Авто-Сервіс” є Вадим Євстігнєєв Вадим.  Він же донедавна був співзасновником ТОВ “Скайтек-промсервіс”. Обидві компанії  і досі зареєстровані за однією адресою: м. Київ, провулок Червоноармійський 14, офіс 3-Б.

У грудні 2010 року, за результатами конкурсу, “Укрзалізничпостач” купив у ТОВ “Скайтек-Промсервіс” електронні ваги. Залізничники замовили 15 комплектів вагонних ваг: 9 для зважування під час руху та 6 для статистичного зважування на загальну суму 8,49 млн грн.

Раніше видання НГ повідомляло, що до кінця року фірма встигла поставити залізничникам лише один комплект ваг. У судовому порядку вона добилася щоб “Укрзалізничпостач” купив у неї решту комплектів вже у 2011 році. Один з комплектів динамічних ваг вартістю майже 574,6 тис. грн був встановлений у Здолбунові. 5 березня 2013 року залізничники увели механізм в експлуатацію та «виявили невідповідність їх метрологічних показів вимогам технічної документації виробника». Відхилення становило до десяти тонн. 12 березня представники “Львівської залізниці” спільно з представниками виробника вагів – ТОВ “Метровес” провели їх обстеження і встановили, що з ладу вийшов тензометричний датчик. Одночасно залізничники зізналися, що 12 березня вони проводили електрозварювальні роботи на платформах ваг, однак це, на їх думку, не могло стати причиною виходу з ладу датчика, оскільки несправність помітили ще 5 березня.

Під час розгляду справи в суді стало відомо, що акт про впровадження в експлуатацію ваг було підписано ще 20 листопада 2012 року. А згідно з керівництвом по експлуатації, категорично забороняється проводити на вагах електрозварювальні роботи без присутності представника «Метровесу». Мовляв, проведення таких робіт призводить до руйнування тензорезисторів. Відтак суд став на бік виробників ваг, оскільки залізниця не довела, що датчик вийшов з ладу до того, як проводились електрозварювальні роботи.

Відтак, за рішенням суду, компанія не платитиме понад 100 тис. грн штрафу і збитків.

ШУТ Сергій Олександрович, 

радник генерального директора ПАТ “Українська залізниця” Олександра Завгороднього

(політичні зв’язки)

Був помічником народного депутата Андрія Шевченко від “Блоку Юлії Тимошенко” (V скликання) та депутата IV скликання Олександра Слободяна блоку Віктора Ющенко “Наша Україна”.

Має тісний зв'зок із  екс-керівником Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владиславом Каськівим. У березні 2016 року МВС оголосило Каськіва у розшук. Арсен Аваков заявив, що екс-керівнику ДП повідомлено про підозру у розкраданні державних коштів, а його майно заарештовано. За інформацією міністра, департамент захисту Національної економіки поліції України спільно з Генпрокуратурою розслідував один з протиправних епізодів діяльності Каськіва.

Сергій Шут є співзасновником ГО “Шлях до Європи”. Ця фірма має спільні телефони із рядом інших фірм, зокрема, і ТОВ “Проффіт менеджмент”, ТОВ “Карпати Тур Груп”, ТОВ “Автосім Ххі”, ТОВ “Смартпей”. Саме “Проффіт менеджмент” у 2004 році мав займатисьбудівництвом горнолижного комплексу, в рамках нацпроекту “Олімпійська надія-2022”. У 2007 році Держінвестпроект оголосив нового переможця конкурсу ТОВ “Боржава резорт”, яка раніше належала двоюрідному брату Каськіва, а нині бізнес-партнеру Сергія Шута —  Олександру Матковському.

Разом із Сергієм Шутом співзасновниками ГО “Інститут розвитку енергоефективності”, яке фігурує у кримінальному провадженні за фактом привласнення державних коштів, є заступник начальника регіональної філії  “Південна залізниця” з реформування Андрій Леміш та бізнес-партнер Сергія Шута по ряду компаній  – Андрій Семикін.

Разом із Олександром Каськівим (братом Владислава Каськіва, екс-голови Держагентства з інвестицій та управління нацпроектами) був співзасновником ТОВ “Европейська пора”.

МВС арештувало майно компаній радника керівника “Укрзалізниці”

Слідчі МВС через суд арештували майно компаній радника генерального директора ПАТ “Українська залізниця” — Сергія Шута. Майно було вилучено в рамках проведення кримінального провадження щодо привласнення державних коштів службовими особами Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами.

Раніше журналісти видання НГ розповідали про привласнення близько 2 млрд грн приватними компаніями,  які пов’язані з екс-керівником Держінвестпроекту Владиславом Каськівим. Державне агентство через підконтрольне йому ДП “Державна інвестиційна компанія” переводило гроші на рахунки приватних компаній у вигляді позик, інвестицій та поповнення статутного капіталу.  Далі, за версією слідства, ці кошти потрапляли в  тіньовий обіг, перераховувались на рахунки офшорних компаній.

У травні 2014 року Держінвестпроект подав до суду на ці фірми, вимагаючи повернення коштів. У судах з’ясувалось, що ці кредити “не мають реального забезпечення, що призводить до високого ризику невиконання позичальником зобов’язань”. Незважаючи на це, обидва позови держпідприємство програло.

В червні 2015 року МВС наклало арешт на майно компаній, в співзасновниках яких і досі безпосередньо радник Олександра Завгороднього – Сергій Шут.  Зокрема, мова про такі компанії як: ТОВ “Шутерс”, ТОВ “Тушаміс”, ГО “Спортивний клуб "Джуніорс”, ГО “Шлях до Європи”, ГО “Фонд розвитку “КНЕУ” (змінив назву на “Інститут розвитку енергоефективності”).

Також в провадженні фігурує компанія ТОВ “Карпати Тур Груп”. Слідчі окремим клопотаннямвитребували доступ до майна та документів цієї фірми. Співзасновником компанії до 2012 року був Сергій Шут. У 2012 — він займав посаду радника Державної інвестиційної компанії. І саме у 2012—2013 роках, за версією слідства, службові особи Держінвестпроекту, через державну інвестиційну компанію надали ряд позик компаніям, створеним напередодні для реалізації національних проектів. Однак, слідчі вказують, що фактично ці гроші були виведені в тіньовий обіг: перерахувались на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, та легалізовувались, шляхом придбання значної кількості земельних ділянок на території Міжгірського та Воловецького районів Закарпатської області.

У вересні 2015 року слідчі МВС звернулись до суду з вимогою надати доступ до документів і рахунків ряду компаній, зокрема, і до рахунків компанії “Грінфілд альянс”. Раніше співзасновником цієї фірми був  Сергій Шут. Нині у засновниках — співмешканка Шута — Оксана Семикіна.

ЯКИМОВСЬКИЙ Михайло Петрович, 

представник Укрзалізниці в секретаріаті Верховної Ради ПАТ “Українська залізниця”

(політичні зв’язки)

З лютого 2012 року заступник голови Львівської обласної державної адміністрації Михайла Костюка. Член Партії регіонів. Кандидат у народні депутати від Партії регіонів у 2012 році.

ЯКИМОВСЬКИЙ Олег Леонтійович, 

перший заступник начальника Департаменту Локомотивного господарства

(зв’язки з ФПГ, бізнес на УЗ)

До 2010 року Олег Якимовський був співзасновником ТОВ “Торговий Дім Попаснянський Вагоноремонтний Завод”. Інші співзасновники: Денис Шелковін та Олександр Куліков. Заінформацією видання НГ, завод контролюється близьким до президента Віктора Януковича нардепом від Партії регіонів Антоном Пригодським.

Шелковін та Куліков також були співзасновниками ТОВ “Об’єднаний ТД “Безпека Руху”.  Як раніше повідомляло видання “Наші гроші”,  ДТГО “Придніпровська залізниця” 11 лютого за результатами тендеру уклало угоду з ТОВ “Об’єднаний ТД “Безпека Руху” на придбання гальмівних колодок на 13,57 млн грн.

ОТД “Безпека руху” було зареєстровано навесні 2012 року і з того часу компанія отримала підряди в системі “Укрзалізниці” понад на 135 млн грн

ЯКОВЛЄВ Василь Олександрович,

головний інженер департаменту колії та споруд ПАТ “Українська залізниця”

(політичні зв’язки)

Помічник народного депутата від партії «Блок Петра Порошенко» 8-го скликання Ярослава Дубневича, голови комітету Верховної Ради України з питань транспорту

Ярослав Дубневич та Богдан Дубневич кінцеві бенефіціари компанії «Корпорація КРТ», яке виготовляє деталі для залізничних колій. На тендерах УЗ компанії дилери КРТ  виграють сотні мільйонів гривень щороку.

ЯНКОВСЬКИЙ Михайло Петрович, 

представник Укрзалізниці в секретаріаті ВРУ

(родичі, зв’язки з політиками)

З лютого 2012 року Янковський обіймав посаду заступника голови Львівської обласної державної адміністрації Михайла Костюка.

З 2008 року по 2011 року Костюк займав посаду  генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту України.

З 2012 року член Партії регіонів. Балотувався у народні депутати в 121 окрузі.

Дочка — Янковська Ірина Михайлівна  обіймала посаду юриста управління Львівської залізниці.

Ми впевнені, що опубліковані вище прізвища — далеко не вся фінансово-політична карта УЗ, відтак — запрошуємо Вас долучитись до її заповнення)

Поштова скринька для інформації: nadejda.burdey@gmail.com

Джерело: bihus.info

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code