Чому в Україні виріс попит на велосипеди

Перегляди: 93

Пандемія COVID-19 збільшила продажі велосипедів у світі. За попитом не встигають основні виробники. З дефіцитом товару зіштовхнувся і український велобізнес. БЦ досліджував, чому цей бізнес отримав поштовх і чи надовго

650x441 (1)

Незручності з обмеженням міського транспорту та страх підхопити вірус в дорозі зробили велосипед надзвичайно популярним засобом пересування. З ним легко дистанціюватись на вулиці та тримати тіло в формі.

У країнах Європи та США, за даними Financial Times, попит на велосипеди вартістю від $600 до $1500 значно перевищив наявні у торгівельних мережах запаси.

У Великобританії компанія Halfords заявила про збільшення продажів велосипедів на 57% протягом 13 тижнів порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Мережа велосипедних магазинів у Японії Asahi говорить про зростання на 43%. Аналогічна ситуація з роздрібною торгівлею двоколісними по всьому світі.

Цей ажіотаж допоміг тайванській компанії Giant, одному з найбільших виробників велосипедів у світі з річним обсягом у 4,2 млн одиниць, разом з японською компанією Shimano, виробником запчастин для велосипедів, на кінець липня додати до капіталізації $10 млрд.

Раніше Shimano прогнозувала в цьому фінансовому році зростання чистого прибутку на 12,5%. Продажі разом з Giant в минулому році склали $6,5 млрд.

Проте радужні перспективи зіпсував локдаун основного виробництва велосипедів, що сконцентроване у азійсько-тихоокеанському регіоні, і призвів до глобального дефіциту.

Тому Giant вагається щодо подальшого збільшення виробництва, не в останню чергу через труднощі з ключовими постачальниками комплектуючих.

Деякі деталі від заводів-постачальників компанія отримувала з запізненням, в тому числі від Shimano, яка простоювала до кінця травня.

В Україні попит на велосипеди збільшився у сезон коронавірусу у 2,5 рази, за словами Олексія Кушки, власника ТМ VELIKI. UA. Мова йде не лише про продаж нових велосипедів, а й про прокат чи ремонт вживаних.

Довкола велосипеда Кушка побудував в Україні різноплановий бізнес. Через мережу магазинів він продає велосипеди, аксесуари, спорттовари та туристичне спорядження, а також розвиває мережу ремонту велосипедів та прокату спорттоварів.

«Коли ніяк не дістатися до роботи, бо не працює громадський транспорт, всі згадали про велосипеди. Повитягали все, що стояло роками у коморах, а там інколи такі „дрова“. Щоб воно нормально їздило, треба з ним щось робити», — розповідає Кушка.

Масово звертаються в ремонт.

Чому в Україні виріс попит на велосипеди 02

Олексій Кушка

Серед партнерів Кушки – львівський бізнесмен Зіновій Козицький, головні інтереси якого зосереджені на газовидобутку та «зеленій» енергетиці.

Козицький є основним бенефіціаром сервісу муніципальних прокатів велосипедів nextbike.ua та bikenow.ua. Його син, Максим Козицький, теперішній очільник Львівської обладміністрації. До 2017 року партнером Кушки і Козицього в ТОВ «Некстбайк Україна» була Катерина Шмигаль – дружина нинішнього прем'єр-міністра Дениса Шмигаля.

Бізнес партнерів з велопрокату під німецьким брендом nextbike почався зі Львова у 2016 році. В Німеччині nextbike заснували у 2004 році Ральф Калупнер та Маркус Денк.

Компанія з прокату велосипедів працює у 50 німецьких містах та розвиває мережу в інших країнах Європи – Великобританії , Австрії, Швейцарії, Іспанії, Хорватії та Польщі.

Олексій Кушка паралельно розвиває власну франчайзингову мережу. Проте цей проект важко назвати актуальним через відсутність товару.

Кушка зізнається, що велосипедів в Україні не вистачає, і це проблема всіх продавців двоколісних: «Якщо ви хочете придбати популярну модель, навіть якщо зараз цей велосипед знайдеться, скоріш за все не буде вашої ростовки, або бажаного кольору».

За його словами, дешеві велосипеди в діапазоні 7-10 тис грн розкупили ще до червня.

У прокаті ж фірма Кушки і партнерів наростила кількість велосипедів у 5 разів. Наприклад, київський сервіс прокату в цьому сезоні виріс з 200 до 1000 одиниць. Ще 1000 велосипедів під прокат Кушка чекає від постачальника.

«Зараз усіх торкнулась одна біда – закриття кордонів, обмеження виробництв», — каже він.

За словами Артема Горєва, який у минулому професійно займався велоспортом, а з 2001 року продає велосипеди через власний інтернет-магазин, не можна говорити, що продавці велосипедів та аксесуарів до них на хвилі коронавірусу заробили набагато більше, ніж зазвичай.

«Можливо помісячно – так, але взагалі за рік – думаю, дохід від продажу нових велосипедів лишився приблизно на тому ж рівні», — каже Горєв.

Деяким компаніям вдалося розпродати моделі, які залежались на складах. Запаси швидко розібрали, і зараз торгувати майже нічим.

Чому в Україні виріс попит на велосипеди 03

Артем Горєв

«Якусь конкретну модель можна вхопити з європейського ринку, проте про велику кількість говорити годі», — бідкається бізнесмен.

В серпні оптовики замовляють товар на наступний сезон. Якщо китайські заводи та кордони не зупинить нова хвиля коронавірусу, отримають велосипеди у січні.

Чи збільшили продавці двоколісних закупівлі на наступний рік?

В Україні серйозний сплеск попиту на наступний сезон спрогнозувати важко. За словами Горєва, якщо б йому минулого літа хтось розповів, що в березні почнеться пандемія, стовідсотково б замовив мінімум велосипедів.

«Я б думав так: люди сидять вдома без роботи, кому потрібен той велосипед», — каже Горєв.

Вийшло навпаки. Проте ринок повністю зав’язаний на китайському імпорті.

В Україні виготовляються лише кілька велосипедних обідів, інше збирається з імпортних деталей. Скільки заздалегідь імпортували на сезон, стільки і змогли продати.

Оцінити потенціал ринку заважає і традиційний для України «чорний» імпорт. За словами Кушки, під новий сезон фурами завозять десятки тисяч вживаних та нових велосипедів. На ринку їх відчувають, але навряд чи зможуть підрахувати.

З іншого боку, стримує велорух відсутня в Україні інфраструктура.

«Для Києва замало 100 км велодоріг, — зазначає Олексій Кушка, — Якщо в майбутньому ви побачите на київській дорозі солідну даму на велосипеді, це означатиме, що в місті велосипед став безпечним транспортом. Поки він не є безпечним, а тому лишається прерогативою молоді і людей, які займаються спортом».

Источник censor

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code