Евротермінатор. В Одеському порту всі дороги ведуть до приватної структури

Перегляди: 782

Три роки тому за підтримки тодішнього президента Януковича в Одесі побудували приватний накопичувальний майданчик. Тоді тут розмитнювали 100% вантажів, що прибували до Одеси. За нової влади, після початку реформування Одеської митниці, ситуація змінилася, та не зовсім

Тут, на полях зрошення, під Одесою розташувався накопичувальний майданчик Одеського морського порту, так званий Сухий порт, яким володіє приватне товариство «Євротермінал».

Це територія площею 47 гектарів, на яких одночасно може перебувати близько 3 тисяч вантажівок.

І все було б добре, якби не одне але – найзручніший в’їзд на естакади порту проходить через приватний «Євротермінал». І за проїзд треба платити.

ОЛЕКСАНДР ЗАХАРОВ, координатор руху «Ні!» корупції на транспорті»:

— Так построена работа Одесского порта, что подписаны технологические схемы порта о том, что проехать можно фактически только через Евротерминал.

Порт така співпраця влаштовує, бо ніяк не зачіпає його інтереси.

ДЕНИС КАРПОВ, головний диспетчер адміністрації Одеського Морського порту:

— Утверждена схема движения транспорта. Она предусматривает, как заезд через Евротерминал, так и через КПП порта. Учитывая то, что заезд через Евротерминал и КПП порта никак не затрагивает интересы порта, так как тариф, который применяется за использование эстакады и инфраструктуры порта, остается неизменным.

Керівництво порту розповідає, що зараз через Євротермінал проходить близько половини вантажопотоку, який іде в порт.

ДЕНИС КАРПОВ, головний диспетчер адміністрації Одеського Морського порту:

— За 2015 год, по нашей статистике – та, которая у нас есть и которую мы ведем – прошло порядка… 139 тысяч автомобилей.

За проїзд на цей майданчик кожна фура в зараз платить десь 500 гривень. Кожного дня їх проходить близько чотирьохсот, а то і більше.

Ціну проїзду вказано на сайті «Євротерміналу». Це майже 20 доларів. Усі платежі здійснюються безготівково, за договором.

Директор «Євротерміналу» каже, що для кожної фури ціна різна, і називає інші суми.

ОЛЕКСІЙ МАЖАРІН, директор ТОВ «Євротермінал»:

— Они все разные абсолютно, начиная от порожних, заканчивая груженными в различном тоннаже, импорт, экспорт… Средняя нагрузка – это 200 грн.

Ми робимо прості розрахунки згідно з ціною на сайті. 400 фур, або 200 тисяч гривень на день. 140 тисяч фур, або 70 мільйонів гривень на рік. Саме стільки «Євротермінал» отримує тільки на заїзді вантажного транспорту на свій майданчик.

Мер Одеси Труханов запевняє, що «Євротермінал» – це інвестор, який допомагає місту і регіону.

— Потрачены большие средства, привлечены средства Банка развития, привлечены личные деньги инвестора… созданы условия для работы таможенников, таможенных служб, созданы рабочие места, создана дорога, создана инфраструктура… Только положительный эффект.

Хто ж стоїть за «Євротерміналом», що пропускає через себе більше половини вантажопотоку, що прямує до Одеси?

ТОВ «Євротермінал» заснували Екатерина Мажаріна та кіпрська фірма Northington Holdings Ltd, кінцевим бенефіціаром якої є Павло Лісіцин.

ОЛЕКСІЙ МАЖАРІН – директор ТОВ «Євротермінал»:

— 20 лет основной инвестор это гражданин Великобритании, больше 20-ти лет… За более 10-тилетие существование кампании этот человек, вложив собственные деньги, не получил еще не копейки дивидендов.

Павло Лісіцин також керував британською «Sintez UK Ltd», що входить до групи «Синтез», одним із засновників якої був Олександр Жуков. У 2001 році італійська поліція затримувала Жукова за підозрою в незаконній торгівлі зброєю.

Лісіцин та Жуков також були директорами в британській компанії «Transcargo Limited», співдиректором якої в 1996—2000 р.р. значився Олександр Ангерт. Італійська поліція вважає, що Ангерт є членом міжнародного злочинного угруповання, якою керує колишній одесит Леонід Мінін. За даними «Слідства.інфо», нинішній мер Одеси Геннадій Труханов був охоронцем Мініна.

Сам очільник Одеси коментує свій зв’язок з Мініним досить розпливчасто.

— Уже достаточно про это спрашивали. Кто с кем знаком, с кем связывали, какие деловые или партнерские отношения, какие у них связи и дружба – меня это совершенно не интересует. Кого я знал, кто в нашем городе работал. Я одессит, я родился в этом городе, много кого знал, знаю и еще больше буду знать.

Можливо, мер Одеси знає і тих, хто придумав, як змушувати всі вантажі йти через приватний термінал і платити за це гроші? Бо альтернативи маршруту вже, по суті, немає. Ось такі знаки забороняють рух вантажного транспорту. Згідно з ними, поїхати можна тільки в одному напрямку, тільки через «Євротермінал»

ОЛЕКСАНДР ЗАХАРОВ, координатор руху «Ні!» корупції на транспорті»:

— Раз все эти эстакады, которые сделаны в Одесском порту, чтобы грузовой транспорт не шел через город, сделаны за государственные деньги и для нормальной работы порта, но эти эстакады никак не должны заканчиваться на платном «Евротерминале».

Нам вдалося отримати схему, на якій розташовані всі подібні знаки і стрілочками намальований рух, який веде до «Євротерміналу». Порт стверджує, що не має до схеми жодного стосунку.

ДЕНИС КАРПОВ, головний диспетчер адміністрації Одеського Морського порту:

— Это решение городских властей, и они самостоятельно вывесили эти знаки. Знаю, что есть схема, тоже согласованная с полицией и со всеми людьми, которые причастны к этому.

В Нацполіції нам пояснили, що схему прийнято нашвидку, без обговорення та необхідного експертного аналізу.

ОЛЕКСАНДР ОДІЖНИЙ, начальник відділу ГУ Нацполіції в Одеській області:

— Я просто не понимаю, Как можно было согласовать указанную схему всего лишь вот таким вот образом?… За городом, на трассе, которая вам не принадлежит, и устанавливать там знаки, для того, чтобы запускать в объезд города Одессы грузовиков, которые должны заехать через «Евротерминал»… Кому-то нужно было очень срочно принять это решение, кто-то горел желанием срочно его согласовать…

Наразі поліція направила листи з проханням демонтувати обмежувальні знаки до Одеської міської ради та облдержадміністрації.

Очільниця одеської Митниці Юлія Марушевська каже, що водії можуть обирати альтернативний маршрут.

— Ми створили зручніші умови для тих товарів, що прибувають в Одеський порт і дали їм можливість вибрати, чи вони хочуть проводити/проходити митне оформлення на території в відділі митного оформлення №Ю3 чи хочуть покидати територію і витрачати час бензин та інше. Ми їм дали вибір, і зараз багато компаній проводить розмитнення на території порту, і на «Євротерміналі» кількість вантажів через це, звісно, зменшилася.

Щоправда, коли ми вдруге прийшли до пані Юлії уже зі схемою дорожнього руху, що скеровує вантажний транспорт до «Євротерміналу», вона вже не була така категорична і обіцяла розібратися.

— Я в перший раз це в очі бачу… Я проаналізую цю схему і надам вам відповідь.

Поки всі розбираються, водіїв, що порушують вимоги знаків, одразу штрафує поліція.

ЮЛІЯ БОЙКО, інспекторка патрульної служби:

— Нам пришел сигнал, что фуры нарушают. Там стоит знак 33, т.е. проезд вантажно-транспортних засобів заборонено». Плюс мы приезжали, люди жаловались…

— Насколько массово это явление или это только сегодня?

— Нет, это постоянно. Они не хотят там проезжать на 10, на 5 км больше, и они едут через город. Штраф в 255 грн.

Керівник міського департаменту транспорту та зв’язку Олександр Ілько, чий підлеглий підписав схему, так пояснив нам ситуацію, що склалася.

— Решения об организации дорожного движения на «відповідних територіях» принимают органи місцевого самоврядування. В общем, компетенция в том числе моего департамента… Упрекнуть меня или кого-то в лобировании к «Евротерминалу», я считаю, что было бы некорректно.

Одеський міський голова каже, що він тут теж нібито й ні до чого.

— Я не являюсь лоббистом данного предприятия, не являюсь партнером в этом предприятии, но я всячески поддерживал, когда мы на сессии городского совета выделяли землю под «Евротерминал» потому что предприятие несло очень важную задачу для города.

Відповідальних немає. Тим не менше, хтось змушує водії їхати через «Євротермінал» і платити там за проїзд десятки мільйонів гривень на рік. Ми розпитали безпосередньо водіїв вантажівок, що вони думають про встановлені знаки.

— Это наоборот нам неудобнее, мы не можем, на нам неоткуда заехать вообще, и как заезжать вгород/с города едем не можем заехать. Одна дорога и все.

— Вообще со всех сторон ограничили, ни заезда, ни выезда с порта нет. Это лишняя выкачка денег Евротерминалом, Это Евротерминал вот это вот все добивается. Значит, Евротерминал какие-то высшие чины, содержат его, значит, им и невыгодно, чтобы ездили через другие заезды порта.

В Одесі у питанні вантажоперевезень оригінально підійшли до фрази «усі дороги ведуть у Рим». Тут вас знаками направляють в інше місце – приватний «Євротермінал».

Олена Васіна, Слідство.Інфо

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code