Ігор Коча (громадський активіст, Біла Церква): Транспортна реформа – реалії та завдання на прикладі найбільшого міста Київщини

Перегляди: 139

Як не прикро це констатувати, але оголошена мером Білої Церкви Геннадієм Диким транспортна реформа відверто провалилася. Фактично, все що зроблено за більш ніж два роки – це підвищення вартості проїзду в громадському транспорті, захід одного нового перевізника та придбання декількох старих тролейбусів

коча

Хоча починалося все дуже навіть оптимістично: мерія замовила схему руху громадського транспорту, почали встановлювати валідатори, з’явилася нова компанія зі, здавалося б, непоганим автопарком. Проте трошки часу минуло і виявилося, що схему замовлено в одному з харківських інститутів, який зробив її без жодного виїзду в місто. Як наслідок, схема не сподобалася нікому, але за неї вже було заплачено 70 тисяч гривень. До того ж, мер Дикий заявив, що взагалі-то, вона не обов’язковою до застосування. Тобто свідомо на вітер було викинуто немаленькі кошти.

З появою нового перевізника «Транссіті» з’явилася надія, що в умовах конкуренції, маршрутчики почнуть оновлювати автопарк, покращувати сервіс і т.д. Але дива не сталося. Якість послуг як була на рівні нижче плінтуса, так і залишилася. Квитки в маршрутках водії видають тільки на вимогу. Іноді навіть буває, що в них їх просто немає. Ніхто з перевізників і не думає оновлювати автопарк. Справедливості ради підмічу, що «Транссіті» таки має декілька новеньких «Богданів», але цього зовсім недостатньо. Що стосується розвитку комунального транспорту, то все на що спромоглася міська влада – придбати декілька старих тролейбусів за шалені гроші.

Валідатори як почали ставити, так і перестали. Попри обіцянку мера, що незабаром, на усьому транспорті вони будуть. Обіцяв він це ще два роки тому, а віз і нині там. Причина цього в тому, що для маршрутчиків валідатори невигідні, бо одразу каса стане «білою». Ця ж причина заважає і веденню електронного квитка – ділки не горять бажанням виводити свої доходи з тіні. Цілком імовірно, що й сам Дикий перебуває у складі цієї схеми. До слова, містом ширяться чутки, що власник «Транссіті» Юрій Нестерчук є кумом мера міста. Стверджувати не буду, але це змушує замислитися.

Чи можливо якось виправити ситуацію? Безумовно. Перше що треба зробити – дати займатися транспортною реформою компетентним людям. В Геннадія Дикого немає таких спеціалістів – усі його заступники далекі від транспорту. Друге, все ж виконати попередні обіцянки стосовно валідаторів, електронного квитка та оновлення рухомого складу комунального підприємства. Третє, примусити маршрутчиків оновити автопарки, а якщо не хоче – відібрати ліцензію, а новий перевізник знайдеться. І четверте, чи не найголовніше, мер міста Геннадій Дикий нарешті повинен прийняти сторону громади, перестати ховатися від активістів та журналістів, та разом з ними контролювати хід транспортної реформи. Добропорядних перевізників потрібно заохочувати, а нерадивих – викидати з маршрутів. Тільки спільні зусилля міської влади і активістів, рішучі дії зможуть закінчити транспортну реформу. Інакше і надалі будемо їздити на іржавих та дірявих маршрутках.

Источник Моя Київщина

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code