Кому вигідний безлад на транспорті?

Перегляди: 398

На жаль, транспортна проблема не втрачає своєї актуальності для миколаївського регіону. Попри увагу громадських активістів та широке висвітлення ситуації у засобах масової інформації, відповідальні чиновники чомусь не поспішають наводити лад на ринку пасажирських автоперевезень та інфраструктури

Ось уже 11 років поблизу Миколаївського міжміського автовокзалу по вулиці Чигрина працює так звана автостанція«клон». Отримавши свого часу дозвіл на функціонування «зупиночного навісу», фірма «ПіК» де-факто влаштувала там автостанцію. Адже тут, в зупиночному кармані міського транспорту, протягом дня відбувається відстій та відправлення на Одесу маршруток. Варто сказати, що внаслідок такого «рішення» не тільки створюються аварійні ситуації для міських маршруток та порушуються права пасажирів (не видається проїзний документ установленого зразка, не витримується графік руху, немає елементарних зручностей, як-то туалет, камери схову і таке інше), а й, судячи з усього, завдається чимала шкода бюджету. Важко навіть достеменно сказати, скільки мільйонів неоподаткованих гривень щороку обертаються «у тіні», поповнюючи чиїсь приватні кишені.

Громадська організація «Асоціація працівників транспортної галузі та інфраструктури» неодноразово порушувала цю проблему перед чиновниками міської ради, прокуратурою та міліцією, про ситуацію знають навіть у Адміністрації Президента України. Але віз і нині там…

Так, у листі-відповіді на ім’я Асоціації заступник начальника управління Укртрансбезпеки Л. І. Костенко повідомив, що «автостанція «Південна», яка розташована по вул. Погранична (Чигрина), 167/7, є атестованою на відповідність третього класу автостанцій… Обстеження зазначеної автостанції на предмет з’ясування відповідності вимогам Порядку регулювання діяльності автостанцій, востаннє здійснено у 2015 році працівниками Управління колишньої Укртрансінспекції. За підсумками обстеження не встановлено жодних (! – Ред.) порушень з цього приводу».

Ось так. Журналісти та громадські активісти вказують на купу різноманітних порушень чинного законодавства, та чиновники «в упор» нічого не помічають. Водночас, що цікаво, сам пан Костенко у своїй відповіді визнає, що «огріхи» таки мають місце: «Стосовно порушень графіків руху та невидачі квитків водіями автобусів ТОВ «Миколаїв-Авто» інформую, що протягом 2015 року за вказані порушення транспортного законодавства працівниками територіального управління Укртрансінспекції складено 11 актів, які розглянуто із вжиттям відповідних заходів у межах законодавства».

Гадаємо, виписані штрафи навряд чи стали серйозним попередженням для «воротил» хитромудрих схем, через які до бюджету не надходять мільйони гривень податків. Більше того – Укртрансбезпека чомусь і мови не веде про закриття сумнівних з точки закону автостанцій-«клонів».

Натомість ця державна структура починає масштабну перевірку великого легального гравця на ринку пасажирських автоперевезень – підприємства «МОПАС». За підсумками цієї перевірки було позбавлено атестації дві автостанції у Миколаївській області. Однак у судах ці рішення Укртрансбезпеки скасовано.

– Усе це – пряме свідчення корупційних дій керівництва управління Укртрансбезпеки в Миколаївській області, – переконаний експерт Асоціації працівників транспортної галузі та інфраструктури Ігор Житінський. – Як можна закривати легальний автовокзал і при цьому не бачити порушень по вулиці Чигрина? Чомусь не реагують належним чином і правоохоронні органи…

Чимало нарікань мають громадські активісти і до організації транспортного сполучення в обласному центрі. Нещодавно мерія оголосила початок конкурсу на автобусне обслуговування міських маршрутів. Та активісти вважають, що конкурс організовано поспіхом та на догоду «великим гравцям» ринку.

– Постановою № 1081 Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування», – каже І. Житінський, – недвозначно регламентовано, що кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов’язана з автомобільним транспортом, повинна становити не менш як 50 відсотків загальної кількості представників громадських організацій. Але на практиці ця норма не витримана з боку організатора конкурсу.

Як вважає експерт, чиновники свідомо пішли на порушення правил проведення конкурсу – з тим, аби у разі потреби можна було б легко опротестувати результати конкурсу.

– А чому на конкурс виставляються не категорії транспортних засобів – М1, М2 і так далі, а лише вказується місткість маршруток? – продовжує активіст. – І чому не вивчено пасажиропотік на різних міських маршрутах? Це все – маніпуляції, котрі допомагають щоразу вигравати тим гравцям ринку, котрі займають привілейоване становище на ринку пасажирських автоперевезень, та будь-що не пустити на міські маршрути якісні автобуси нових фірм-перевізників. Адже в умовах конкурсу навіть прописано, що «старі» перевізники апріорі мають 11 пунктів переваги перед конкурентами.

На думку експерта Асоціації, новий міський голова О. Сєнкевич поки що не розібрався з усіма «нюансами» проведення подібних конкурсів, тому чиновники від транспорту і поспішають, аби закріпити монопольне становище фірм-монополістів.

– За спиною міського голови, – зазначає Ігор Житінський, – фактично консервується увесь той негатив, що накопичувався роками. Але спільними зусиллями і ми, громадські організації, і городяни маємо допомогти владі навести лад на міських маршрутах і перетворити Миколаїв на справжнє європейське місто – як із потужним комунальним електротранспортом, так і із зручними сучасними маршрутками.

Андрій ТЮРІН

Джерело: Рідне прибужжя

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code