Луганщина потерпає від нелегальних перевізників пасажирів. Галузь руйнується

Перегляди: 301

На сьогоднішній день на Луганщині склалася така ситуація, що пасажирські перевезення області знаходяться під загрозою. Нелегальні перевізники окупували майже половину маршрутів. Вони не соромлячись «збирають» пасажирів прямо під автостанціями, в надіслідок чого перевізники, які працюють в правовому полі терплять шалені збитки та погрожують припинити роботу

Луганщина-потерпає-від-нелегальних-перевізників-пасажирів6-300x300

Нелегальний перевізник – це власник транспортного засобу, який використовує його для надання послуг  у вигляді нерегулярних перевезень пасажирів за маршрутами загального користування, не маючи на це відповідного дозволу.

Втрати бюджету України від діяльності нелегальних пасажирських автоперевізників оцінюються більше ніж у мільярд гривень на рік. Але за інформацією, яку оприлюднив  5-й канал в сюжеті «Особливий погляд маршрутки», реальні збитки сягають понад мільярд доларів США.

Не застраховані життя

Пасажирам, за яких ведуть жорстку боротьбу перевізники, здебільшого байдуже, на якому транспорті їхати. Люди не з’ясовують – чи легально працює той чи інший підприємець.

«Нам, аби тільки сюди доїхати і звідси вибратись», – каже житель міста Сєвєродонецьк  Володимир, який збирається скористатись послугами перевізника, що працює нелегально.

%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b0%d0%bd%d1%89%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d0%be%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%bf%d0%b0%d1%94-%d0%b2%d1%96%d0%b4-%d0%bd%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b3%d0%b0%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d0%bf%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b0%d0%bd%d1%89%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d0%be%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%bf%d0%b0%d1%94-%d0%b2%d1%96%d0%b4-%d0%bd%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b3%d0%b0%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d0%bf

Пасажирів «нелегали» не страхують. Максимум – свій автобус.

А громадяни під час користування послугами нелегалів залишаються в першу чергу незахищеними від нещасних випадків на транспорті. Адже квиток є гарантованою страховкою в разі, якщо сталося ДТП. Завдяки цьому документу пасажир матиме змогу отримати через страхову компанію відшкодування.

 Нелегали йдуть на хитрощі та порушують закон

Ситуація з нелегалами ускладнюється тим, що вони таки мають ліцензію, але на нерегулярні перевезеня.  Таким чином вони “маскуються” від контролюючих органів. Але  такі перевезення є разовими та мають виконуватися за окремим замовленням. Насправді вони регулярно перевозять пасажирів, збираючи людей біля автостанцій та інших місць концентрації пасажиропотоків. Ці перевізники відправляють автобуси за наповненням по декілько разів на день, не маючи на це дозволу. При цьому вони збирають гроші у кишеню, не видають дійсних квитків. Таким чином вони приховають реальні доходи, щоб платити мінімальні податки.

%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b0%d0%bd%d1%89%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d0%be%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%bf%d0%b0%d1%94-%d0%b2%d1%96%d0%b4-%d0%bd%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b3%d0%b0%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d0%bf%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%b0%d0%bd%d1%89%d0%b8%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d0%be%d1%82%d0%b5%d1%80%d0%bf%d0%b0%d1%94-%d0%b2%d1%96%d0%b4-%d0%bd%d0%b5%d0%bb%d0%b5%d0%b3%d0%b0%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b8%d1%85-%d0%bf

За останній рік ПАТ «ЛРУАС» (Луганське регіональне управління автобусних станцій) та перевізники Луганської області, що здійснюють пасажирські перевезення за маршрутами загального користування надіслали понад 20 листів до ряду державних установ з проханням розглянути та допомогти вирішити дану проблему.

Нажаль, на сьогодні проблема не вирішена і лише набирає обертів.

Нелегали паразитуть на перевізниках, що працюють в правовому полі

Організація справжніх регулярних перевезень пов’язана з певними складнощами. По-перше, це обґрунтування доцільності певного сполучення та участь у конкурсі, де перевізник має продемонструвати свій рухомий склад. При цьому графік руху складається з урахуванням вимог безпеки перевезень, в той час, коли перевізники, що виконують регулярні перевезення під виглядом нерегулярних отримують перевагу саме за рахунок швидкості сполучення,  нехтуючи вимогами безпеки громадян.

Таким чином, автомобільні перевізники, які виконують перевезення на регулярних автобусних маршрутах отримують великі економічні збитки, оскільки вони вкладають кошти у рекламу, транспорт, маючи на меті досягнення рентабельної роботи на маршруті, а інші перевізники користуються результатами цієї роботи. Непоодинокими є випадки, коли перевізники, які працюють в режимі нерегулярних перевезень, перехоплюють пасажирів безпосередньо перед відправленням регулярних автобусів.

   Що це означає для держави:

Держава втрачає контроль над пасажирськими перевезеннями за маршрутами загального користування. В умовах проведення АТО — це максимально небезпечно.

Щомісячно в масштабі України бюджет недоотримує у вигляді несплачених податків за різними оцінками від семидесяти до двохсот мільйонів гривень.

Гроші, які не надходять до бюджету, не залишаються й у кишенях перевізників. Вони спрямовуються в корупційні схеми всіх рівнів. Нелегальні перевезення нині є надпотужним джерелом корупці практично в усіх регіонах країни.

Руйнується галузь пасажирських перевезень. Сьогодні вона корумпована настільки, що не має жодних перспектив інвестування. Рівень безпеки пасажирів на нелегальних маршрутах украй низький.

Знищується мережа автовокзалів та автостанцій, яка сама по собі коштує мільярди гривень й швидко відновити яку буде неможливо.

Утім, розв’язати проблему нелегальних перевізників порівняно легко. Для цього необхідно перекрити нелегальний трафік пасажирських перевезень, а діяльність його учасників перенаправити в легальне русло.

Але втілити це можливо виключно за допомогою органів виконавчої влади. Одне із слабких місць тіньової схеми нелегалів є необхідність отримання в обласних відділеннях Укртрансбезпеки дозволів на нерегулярні пасажирські перевезення. Для отримання дозволу перевізники подають фіктивні документи. Зазвичай вони не мають замовників та договори з фізичними та юридичними особами щодо надання послуги нерегулярних перевезень є підробкою.

Виявлення таких фактів у діяльності перевізника мають стати підставою для відкриття кримінальних справ, зокрема за ознаками злочину, передбаченими статтями 358, 366 Кримінального кодексу України: підроблення службових документів. Звісно, реальна загроза кримінальної відповідальності змусить легалізувати пасажиропотоки. Тоді перевізники працюватимуть офіційно від автовокзалів та автостанцій.

Крім того, представники Національної поліції разом із представниками прокуратури, підрозділів державної служби боротьби з економічною злочинністю МВС, СБУ, ДФС, Укртрансбезпеки мають проводити перевірки безпосередньо біля місць виїзду нелегалів. Припинення їхньої діяльності – це і є дотримання Закону України «Про автомобільний транспорт», статтею 32 якого передбачається можливість організації регулярних пасажирських перевезень виключно від автостанцій.

Єдиною альтернативою нелегальним перевезенням є налагод­жена робота офіційних перевізників, які сплачують податки та виконують соціальні зобов’язання.

Негайні й рішучі дії справді потрібні, але від кого їх чекати? Хочеться вірити, що ця проблема не залишиться на рівні пустих балачок.

Источник Транспортные новост

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code