Люди Януковича влаштували війну за контроль над вантажними перевезеннями на залізниці

Перегляди: 421

Днями в пресі розгорівся скандал, в центрі якого опинилося державне підприємство «Український транспортно-логістиний центр» (УТЛЦ)

Згідно з офіційною інформацією, логістичний центр займається оптимізацією вантажних перевезень в Україні, організацією перевезень вантажів у вагонах державних вагонних компаній, вдосконаленням системи надання транспортних послуг, поліпшенням їх якості та залученням додаткових вантажопотоків. Таким чином, під контролем підприємства перебуває одна з найбільш прибуткових сфер «Укрзалізниці».

Нещодавно у ЗМІ з’явилася інформація, яка викриває схеми тіньової приватизації та корупції довкола призначення керівництва УТЛЦ. Цей резонанс нібито і став причиною відставки міністра інфраструктури Андрія Пивоварського.

Однак якщо детально проаналізувати, чиї інтереси зачіпає призначення нових керівників логістичного центру, замовники медійної істерики випливуть на поверхню, при чому зі скопом власних скелетів у шафі.

Справа в тому, що безпосередньо вагонами для вантажних перевезень управляють окремі операторські компанії, монополістом серед котрих є ТОВ «Лемтранс», що володіє 51,4% всіх вагонів УЗ (22696 із 44174). Засновниками та головними акціонерами підприємства, яке за прем’єрства Януковича за копійки відчужило державні активи «Укрзалізниці», є компанії з більш ніж промовистими іменами власників. Так, одним із акціонерів виступає ТОВ «СПС-груп», яке займалося постачання меблів та елементів оздоблення в резиденцію Януковича в Межигір’ї.

Директором цієї фірми був деякий Віктор Різанов, охоронець того ж таки Межигір’я. Аналогічною долею у капіталі «Лемтрансу» володіє ТОВ «Укрпромінвестактив», юридична адреса якого збігається зі стуктурами, що належать Олександру Януковичу. Іншим відомим засновником  монополіста є  ТОВ «Укркиївресурс» — компанія, сателіти якої обслуговували Межигір’я та були власниками вертольотів і літака президента-втікача. Нарешті, ще одним підприємством-засновником оператора вагонів було ТОВ «Сервіс-охорона-транспорт», зареєстроване за адресою ВАТ «ЛК «Укртранслізинг», яка в 2003—2007 роках майже задарма отримала 20% пересувного складу «Укрзалізниці».

Наведені факти красномовно підтверджують, що близькі до Януковича люди фактично керують підприємством, яке розпоряджається десятками тисяч вагонів та отримує мільярди державних коштів щороку. Зрозуміло, що в цій ситуації «чужих» людей в УТЛЦ компанія боїться як вогню.

Примітно, що Генеральним директором «Лемтранса» незмінно залишається Володимир Мезенцев. Відомо, що Мезенцев – людина Вілкула, і представляє так звану «криворізьку групу» в СКМ. Два роки тому один із акціонерів Дніпропетровського стрілкового заводу Олег Левін публічно заявив, що керівник «Лемтранса» тиснув на акціонерне зібрання підприємства з ціллю змусити власників продати завод. У такий спосіб Мезенцев діяв в інтересах Керченського стрілкового заводу (належить СКМ), який мав поглинути Дніпропетровського конкурента і посісти монопольне становище у виготовленні та ремонті стрілкового обладнання для залізничних шляхів.

Попри те, що «Укртранслізинг», мажоритарним аукціонером якого є «Лемтранс», незаконно відчужив у держави п’яту частину всього пересувного складу, Мезенцева досі не притягнуто до будь-якої відповідальності. Кількість тіньових і корупційних схем, проведених за допомогою підставних фірм за участю «Лемтрансу» просто вражає. Найбільш скандальним прикладом є закупка ДП «Укрспецвагон» трьох тисяч вантажних піввагонів на суму 3 мільярди 60 мільйонів гривень у ТОВ «Прем’єр Лізинг». Останнє підприємство виявилося фіктивною підставою Мезенцева і його партнерів, оскільки власником і директором фірми-мільярдера офіційно був житель селища на Луганщині.

Таким чином, стає цілком зрозуміло, хто стоїть за кампанією проти будь-яких неугодних призначень на керівні посади в УТЛЦ. Люди старого режиму настільки міцно прикріплені до своїх годівниць, що навіть втрата покровительства Януковича не похитнула їх позицій.

Олег Бойко

Джерело: Антикор

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code