Миколаїв. Звіт з контент-аналізу місцевих ЗМІ

Перегляди: 477

Інститут масової інформації в рамках проекту «Будуємо мости заради реформ і довіри» за сприяння посольства Великої Британії провів дві хвиліконтент-аналізу ЗМІ у восьми регіонах Півдня та Сходу України. Перша хвиля моніторингу відбувалася восени 2015 року (з 22 жовтня по 8 листопада), друга протягом 22 лютого — 6 березня. У Миколаєві під моніторинг потрапили:  сайти "Преступности.нет" та "Новости Н", газети "Рідне Прибужжя" та «Вечірній Миколаїв», телеканали "Март" і МОДТРК 

Результати другої хвилі аналізу: 

Кількість матеріалів на місцеву тематику

У Миколаєві середній показник рівня висвітлення місцевих тем та подій зріс на 4% у порівнянні з першою хвилею моніторингу і наразі склав 64% від загальної кількості матеріалів.

Суттєвих змін зазнав тільки показник рівня суспільно важливих місцевих матеріалів в інтернет-ЗМІ, де він виріс на 10% порівняно з рівнем, зафіксованим за першої хвилі моніторингу, і складає 52%, що все одно залишається найменшим показником цієї категорії серед трьох видів засобів масової інформації. Незначних змін зазнали показники в пресі та на телебаченні, що склали 72% та 68% відповідно (перший збільшився на 2%, другий зменшився 1%).

Матеріали з ознаками замовлення

Значно покращилася ситуація з рівнем матеріалів з ознаками замовлення, що можна пов'язати з періодами проведення досліджень першої та другої хвилі (перша хвиля — одразу після першого туру місцевих виборів).

У Миколаєві рівень середнього кількісного показнику матеріалів з ознаками замовлення впав на 10% і наразі складає 2% загальної кількості матеріалів на місцеву тематику, що разом з одеськими ЗМІ є найменшим відсотковим показником за результатами обох проведених хвиль моніторингу. Так, зовсім не було зафіксовано матеріалів з ознаками замовлення на телебаченні, де за першої хвилі цей показник становив 13%, а цей же показник у друкованих ЗМІ впав лише на 2% і тепер становить 3%, а в інтернеті він зменшився аж на 13% і наразі становить 4% відповідно.

Журналістські стандарти та місцева тематика

Дуже непоганий рівень дотримання журналістських стандартів демонструють показники, зафіксовані у другій хвилі дослідження у Миколаєві.

Так, загалом рівень дотримання балансу у всіх трьох типах ЗМІ становить 94% (серед матеріалів на місцеву тематику), що дозволяє вважати матеріали на місцеву тематику збалансованими. Найвищим цей показник є у преси і він складає 97%, трошки менший на телебаченні — 96%, та показник у 89% зафіксовано за ЗМІ в інтернеті.

Ще більшим є показник дотримання стандарту достовірності, що за результатами другої хвилі моніторингу склав 95%. Цей стандарт був на всі 100% дотриманий на телебаченні, а рівень його дотримання у пресі та в інтернет-ЗМІ склав 97% та 89% відповідно.

Що стосується стандарту відокремлення фактів від коментарів, то хоч цей показник є найменшим серед усіх інших критеріїв дотримання журналістських стандартів, він все одно є дуже високим і становить 91%. Знову ж таки, на телебаченні цей стандарт був дотриманий на 100%, а у друкованих ЗМІ та інтернеті цей показник було встановлено 82% та 90% відповідно.

Аналіз матеріалів про місцеву владу

Журналісти Миколаєва присвятили місцевій владі 23% матеріалів від загальної кількості публікацій і сюжетів. Найчастіше про місцеву владу згадується на телебаченні — 29% сюжетів. У пресі цей показник 23%, в онлайн-виданнях — 16%.

Кількість паркету у матеріалах про владу знизилася на 7% і наразі становить 43% матеріалів про місцеву владу. Найменший показник паркету зафіксовано на телебаченні, де він зменшився на 1% у порівнянні з першою хвилею моніторингу та становить 8%. Найбільший показник за цим критерієм, як і за результатами першої хвилі моніторингу, залишається за друкованими ЗМІ, де він впав лише на 1% і наразі зафіксувався на позначці 74% матеріалів, присвячених місцевій владі. Найбільших змін у бік зменшення кількості паркету зазнали матеріали інтернет-ЗМІ, де кількісний показник паркету впав на 20% і тепер становить 47% матеріалів, присвячених місцевій владі.

Кількість власне журналістських матеріалів становить 57% кількості матеріалів про місцеву владу. Найбільшим цей показник є на телебаченні, де він становить 92%, а найменшим у пресі — 26%; в інтернеті цей показник складає 53% кількості матеріалів про владу.

Аж 80% матеріалів про місцеву владу мають нейтральне забарвлення, що становить 4/5 частин усієї кількості матеріалів на цю тему. Середній показник позитивних матеріалів про владу складає 15% і тільки 5% таких матеріалів мають негативне забарвлення, що є дуже малим показником. Так, найбільше матеріалів з негативним забарвленням публікується в інтернеті — у 8% матеріалів про владу, найменше в пресі — 3%. На телебаченні цей показник складає 5% кількості матеріалів про місцеву владу.

Журналістська робота по окремих темах

Миколаївські журналісти темі місцевого активізму приділяють 6% матеріалів в усіх трьох типах ЗМІ, що на 1% більше за результати у першій хвилі моніторингу. Цей показник впав тільки для друкованих ЗМІ і змінив своє значення на 2%, тому наразі становить 4% від загальної кількості матеріалів. В інтернеті та на телебаченні ж цей показник зріс на 3% в обох типів ЗМІ і тепер становить 5% і 10% відповідно, тому на телебаченні, як і раніше, ця тема звучить найчастіше.

Важлива для жителів Миколаєва тема житлово-комунального господарства почала також частіше згадуватися у матеріалах місцевих ЗМІ і її показник виріс з 6% до 9% загальної кількості матеріалів. Незмінними залишилися відповідні показники для преси — 9%, а для інтернет-ЗМІ та телебачення ці показники зросли на 4% та 6% відповідно, і за результатами другої хвилі моніторингу становлять 6% та 13% відповідно, тому саме телебачення приділяє найбільше уваги цій темі.

Джерело: ІМІ

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code