Місто неляканих трамваїв

Перегляди: 538

Харківські умільці спустошення бюджету запатентували спосіб ремонту трамвайних переїздів, щоб ніхто крім них не претендував на вже розпиляні півмільярда і майбутні тендери

Харків не перестає дивувати. З одного боку, здавалось би – інтелектуальний центр України. З іншого – використовує настільки банальні схеми, що правоохоронці їх, певно, не розслідують до кінця лише через те, що соромно буде про них на суді розповідати.

Але як-то говориться в популярному анекдоті: «Дура – дурою, а свою десятку в день маю».

Правда, в даному випадку йдеться не про десятку, а про кількасот мільйонів гривень, які витекли з бюджету нехитрим способом.

Суть полягає в тому, що у Харкові останніми роками дуже люблять ремонтувати трамвайні переїзди. Тільки-от долучитись до приємної процедури освоєння грошей може далеко не кожна фірма. Річ у тому, що харків’яни ремонтують переїзди унікальним способом.

Місцева мерія вимагала, щоб переможці використовували «безбаластну технологію з устроєм залізобетонної підрейкової основи із використанням залізобетонних плит з готовими рейковими каналами».

І як неважко здогадатись, саме таку плиту запатентували правильні люди, а саме: Вадим Сингуцький, Олександр Наумович Водовозов, Євгеній Наумович Водовозов, Олексій Палант та Микола Чепурко. Усі ці люди причетні до фірм, які перемагали на тендерах по ремонту трамвайних переїздів та колій. Ну, а Євгеній Водовозов працює заступником Харківського міського голови й курує Департамент інфраструктури, який і проводить торги.

Далі, як то кажуть, можна і не продовжувати. Але давайте все-таки вразимось кількості грошей, витягнутих з кишень харків’ян у такий нехитрий спосіб. Спершу про загальний обсяг.

За 5 років чиновники Кернеса розіграли рейкових підрядів на 615 млн грн.

Фірма Засновники Сума виграних
тендерів
ТОВ «Транс-Техно-Сервіс» Микола Адаменко, підписант – Ірина Ладиженська.
Раніше серед директорів були Вадим Сінгуцький та Олексій Палант.
12,45 млн. грн. у 2011 році
ТОВ «ВСП «Констракшн» Микола та Олена Чепурко, директор – Антон Палєй.
Раніше серед засновників були Вадим Сінгуцький, Даниїл Сінгуцький, Дмитро Ільченко.
386,73 млн. грн. у 2012—2015 роках
ТОВ «СК СТС» Андрій Сукесов, Сергій Кудрявцев.Раніше засновником був Антон Палєй 190,21 млн. грн. у 2016 році
ТОВ «Елавтопас» Ольга Голінка, директор – Ірина Ладиженська 26,32 млн. грн. у 2016 році

Порівняємо ціни з іншими регіонами. Наприклад, у Запоріжжі провели тендер на реконструкцію 565 метрів дороги. Підрядник мав замінити асфальтобетонне покриття з розширенням проїжджої частини, трамвайну колію за безшумною технологією, контактну мережу, бортові камені, зливові комунікації; облаштувати тротуари, газони, тощо. Вартість погонного метра дороги склала близько 30 тис. грн. У Харкові втричі дорожче вкладали самі лише рейки. Все інше – робили окремо.

Слово «втричі» з’являється і в іншій історії.

У реєстрі судових рішень, є ухвала, яка стосується «ВСП «Констракшн». Виявилося, що у червні 2015 року ця фірма ввозила з Польщі 20 тонн трамвайних рейок. Водій надав митнику рахунок, згідно до якого вартість товару становила 60 тисяч євро. Однак разом він віддав і фактуру VAT/Invoice, згідно до якої вартість того ж самого товару становила 19 тисяч євро. Як бачимо, різниця становить тих самих три рази.

Нижча ціна з митниці, до речі, цілком відповідає ринковій, оскільки корелюється з вартістю українських рейок Т-62. А для реконструкції харківських переїздів вкладались польські рейки (ArcelorMittal Poland S.А.) типу 60R2, що є аналогом наших Т-62.

Звісно, при заявленні на митниці польських рейок по високій ціні змушувало б постачальника платити більше мито. Але не собі в збиток. Бо ціна рейок закладена у безумну ціну тендеру, яка оплачується коштом харківських платників податків.

Тож нічого дивного, що переможці харківських тендерів завозили товар в Україну не від виробників, а через прокладки.

Так, «СК «СТС» використовувало для цього латвійську «Bomis Ltd» Індри Верпаковської та Юріса Міллєрса, а «ВСП «Констракшн» юзало киргизську «Аксай-інвест», чиїм засновником є панамський офшор «Angloroad transit corp». Використання киргизької «прокладки» – це ізюминка кернесівських комунальників. Більше того, серед засновників панамського офшору є сумнозвісна Татьяна Іцель Салданья Ескобар, яка світилась у інших офшорах разом з латиськими «продавцями» «вишок Бойка» Горіним і Ванагельсом.

Що ж стосується перерозподілу прибутків в самій Україні, то поліція зафіксувала і тут стандартневиведення грошей на фірми «з ознаками фіктивності». Тобто все пройшло за класичною технологією: «патент-тендер-конвєрт – всєм прівєт».

І здається, проходить далі. Бо «спалених» митниками та поліцією «ВСП «Констракшн» та «СТС» на тендерах замінило новеньке ТОВ «Елавтопас». І не зважаючи на кримінальні провадження патентований ремонт трамвайних переїздів продовжується. Так само як і Кернес продовжує керувати своєю парафією не зважаючи на обемерок кримінальних проваджень по різним аспектам його мерського буття.

Павло Новик «Харківський антикорупційний центр» для «Наших Грошей»

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code