НАЗК виявило корупціогенні фактори в законопроєкті про продаж землі на електронних аукціонах

Перегляди: 137

Законопроект № 2195 авторства групи народних депутатів партії «Слуга народу» на визначає як та в якій електронній системі буде продаватись державна та комунальна земля, повідомляє «Ліга антитрасту»

koruptsiohenni-faktory

Декларованою метою законопроєкту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо та продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони» є публічність та прозорість аукціонів з продажу державних та комунальних земельних ділянок. За чинним законом аукціони передбачені, але без використання сучасних технологій. На думку авторів, досвід електронних аукціонів для продажу різних видів майна вже продемонстрував свою ефективність.

Національне агентство з питань запобігання корупції вважає законопроєкт важливим та підтримує його, як засіб мінімізації корупційних практик.

Водночас відомство виявило в ньому корупціогенні фактори, про які зазначило у висновку антикорупційної експертизи, а саме:

  • Проєкт не містить порядок проведення аукціонів. Він має в подальшому встановлюватись підзаконним актом уряду.
  • Проєктом не визначені строки подання документів для участі у торгах.

Комітету ВРУ з питань антикорупційної політики дійшов аналогічної думки, зазначивши у висновку, що «надані цим законопроектом повноваження Кабінету Міністрів дозволять уряду здійснювати визначальний вплив на торги». Але в підсумку вказав, що корупціогенні фактори відсутні.

Свої зауваження до проєкту надало і Головне науково-експертне управління парламенту та рекомендувало направити його на доопрацювання, а саме:

  • Проєктом не визначено яка електронна система буде використовуватись для проведення земельних торгів та чи буде ця система однорівневою чи дворівневою;
  • Стартова ціна за проєктом має відповідати нормативно грошовій оцінці, а не експертній, що не відповідає Закону про оцінку земель;
  • За проєктом на торги можуть виставлятися в тому числі земельні ділянки, переважне право на купівлю яких мають окремі особи, що суперечить чинному законодавству та порушує права орендарів;
  • Проєктом не визначений повний перелік відомостей про ділянку, які мають бути в оголошенні, що несе корупційні ризики.
  • В проєкті відсутня норма щодо відшкодування організатором витрат виконавцю у разі скасування торгів та повернення виконавцем гарантійних та реєстраційних внесків учасникам.

Профільний Комітет з питань аграрної та земельної політики зауважень до проєкту не висловив та рекомендував парламенту прийняти його за основу.

Комітет з питань бюджету зазначив, що проєкт не містить фінансово-економічного обґрунтування, хоча опосередковано впливає на показники бюджету.

Комітет з питань інтеграції України з ЄС, в свою чергу, зазначив, що положення проєкту не підпадають під дію міжнародно-правових зобов’язань України у сфері європейської інтеграції.

Источник nashigroshi

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code