Нові «любі друзі»: з ким і про що домовляється Міхеїл Саакашвілі

Перегляди: 395

Одеський аеропорт – один з найбільших в Україні. Його побудували більш ніж півстоліття тому. Відтоді аеропорт був власністю територіальної громади Одеси – але тільки до приходу до влади Партії регіонів

У 2011-му депутати Одеської міської ради вирішують передати аеропорт приватним інвесторам.

ОЛЕКСАНДР ОСТАПЕНКО, екс-депутат Одеської міської ради:

— В тот момент банда Януковича как раз лихо отжимала бизнес не только у частных компаний, но и у города в целом. И шли такие вот процессы рейдерских захватов многих предприятий.

Аеропорт віддали товариству з обмеженою відповідальністю, в якому місту належала лише чверть.

ОЛЕКСАНДР ОСТАПЕНКО, екс-депутат Одеської міської ради:

— Сразу многие депутаты выступали против. В том числе и даже депутаты от Партии регионов. Но были включены очень жесткие механизмы, и мер города Костусєв на тот момент, и вся фракция Партии Регионов просто с депутатами беседовали, и неоднократно. И принуждали их к голосованию.

Так Одеська міська рада створила ТОВ «Міжнародний аеропорт Одесса», де 75% належали приватному ТОВ «Одеса аеропорт девеломпент», заснованому лондонською фірмою. А її власниками були кіпрська компанія і віргінський офшор, що, ймовірно, пов’язані зі структурами одеських бізнесменів Бориса Кауфмана та Олександра Грановського.

За повідомленнями наших колег, нині аеропорт має борг у тридцять мільйонів доларів перед державним «Укрексімбанком».

Місяць тому Кабінет Міністрів України схвалив профільну програму, яка передбачає переведення найбільших авіаворіт країни у державну власність, та виділив на це державні кошти.

Зокрема, до кінця цього року планується виділити близько 2 млрд грн на реконструкцію злітно-посадкової смуги одеського аеропорту. І це лише початок, кажуть у Міністерстві транспорту.

ІРИНА КУСТОВСЬКА, прес-секретар відділу авіації Мінтрансзв’язку:

— Ми думаємо, що вирішимо питання, визначимося з тим, на базі якого, на базі якої ДП, ну, тобто у державного підприємства буде, будуть об'єднані всі аеродроми десь, ну, можливо до кінця першого півріччя.                                                                              

Очільник Одещини Міхеїл Саакашвілі висловив надію, що кабмінівську програму все ж таки вдасться реалізувати.

МІХЕІЛ СААКАШВІЛІ – голова Одеської ОДА:

— Если эти деньги выделили, было бы очень здорово. Одессе нужен аэропорт. Все остальное – это интриги и козни… Пусть правительство берет под свою эгиду, пусть не дает никому красть и пусть строит взлетно-посадочную полосу.

Та 5 років тому одеський аеропорт став на три чверті приватним товариством з обмеженою відповідальністю саме під гарантії побудови нового терміналу та реконструкції злітно-посадкової смуги.

ІННА ПОПОВСЬКА, директор юридичного департаменту Одеської міської ради:

— Инвестор действительно принял на себя обязательство по договору о корпоративных принципах управления, принял на себя обязательства обеспечить это финансирование. Причем, если мы посмотрим, как именно прописано в договоре, речь не шла об обеспечении финансирования за счет собственных средств.

За цей час смуга не змінилася. Новий термінал будується, щоправда, за кредитні кошти. Заставою став весь комплекс аеровокзалу.

Одеським бізнесменам, яких пов’язують з фактичною приватизацією аеропорту, не звикати до такого ноу-хау.

ОЛЕКСАНДР ОСТАПЕНКО – екс-депутат Одеської міської ради:

— Абсолютно похожая история со зданием Пассажа, где эти же бизнесмены должны были вложить 11 миллионов с копейками американских долларов и реконструировать «Пассаж». И тоже такое было создано акционерное общество. В итоге город ничего не получил, никаких инвестиций и потом было предложено оставшуюся часть акций размытых, там до 18 или до 16 % просто продать по дешевке по цене 1-комнатной или 2-комнатной квартиры в Одессе этим же бизнесменам, и они получали полное право собственности.

Щоб аналогічно не сталося з аеропортом, навесні Одеська міська рада пішла на мирову угоду з інвестором під гарантію повернення частини активів та будівництво нового терміналу.

ІННА ПОПОВСЬКА, директор юридичного департаменту Одеської міської ради:

— Во-первых, по мировому соглашению мы предусмотрели, что городской бюджет получает 12 млн. 900 тыс. в бюджет в качестве дивидендов. Второе: ООО согласилось нам вернуть в коммунальную собственность 10 объектов недвижимости.

Як дивиться на це приватний інвестор — ТОВ «Міжнародний аеропорт Одеса» — дізнатися не вдалося. Зустрічатися з нами там відмовилися, а за всіма відповідями відправили... на свій сайт.

Очільник Одещини Міхеїл Саакашвілі каже, що мирова угода – його заслуга. Він говорив про це з Кауфманом і Грановським.

МІХЕІЛ СААКАШВІЛІ, голова Одеської ОДА:

— Я с ними договорился об одесском аэропорте, правильно, вместе с мэром, с которым я ни о чем больше другом не смог договорится, но об этом договорились, потому что это было мое требование, я с ним договорился действительно. Потому что нам нужен аэропорт в Одессе в следующем году. У нас там будут миллионы отдыхающих.

Та схоже, скоріш за все Саакашвілі домовився з інвесторами не лише за аеропорт. Це – розкішний центр обслуговування громадян, який надає містянам адміністративні послуги. Просторі зали, привітливі працівники, сучасне обладнання – аналог найкращих європейських практик майже в центрі Одеси. 

Амбітний проект «команди реформаторів» відкривав особисто президент. Та сліди бізнесменів, з якими вдарив по руках Саакашвілі, проявилися майже одразу.

Обласна рада підготувала приміщення для нового Центру адмінпослуг в іншому місці, вклавши в нього чималі кошти, однак команді Саакашвілі воно не сподобалося. Вирішили орендувати нове – у знайомих.

СЕРГІЙ САРАФАНЮК, активіст ГО «Антикорупційний офіс»:

— Наличие коммерческого здания банка, которое находится под управлением Кауфмана-Грановского, говорит о том, что есть прямая связь в создании центра административных услуг, то есть, взаимное сотрудничество, так сказать. При том, что на тот момент было другое здание — издательство Черноморская комунна, достаточно просторное. Может быть, оно выглядело не так эффектно, но в принципе оно могло обеспечить всю необходимую инфраструктуру

Один мільйон гривень на рік. Саме стільки зараз коштує оренда центру обслуговування громадян в Платинум-Банка, який в свою чергу пов'язаний з Кауфманом та Грановським.

До речі, згідно з договором, мало бути 4 млн грн. на рік, та потім добрі орендарі ціну чомусь знизили.

АРТУР АМІРОВ, т.в.о. директора ДП «Центр обслуговування громадян»

— У нас подписан договор с максимальным автоматическим продлением на, не хочу говорить, как минимум два или три года, с автоматическим его подливанием, Стоимость аренды составляет 83 тыс. грн. в месяц. Это 1 млн. грн. в год. На наш взгляд, это не то что адекватное, это ну, цена на грани благотворительности

Цікаво, що харчування співробітників Центру обслуговування громадян оплачує «Фонд на Благо Одеси». Т.в.о. директора Центру Артур Аміров цю інформацію підтвердив.

АРТУР АМІРОВ, т.в.о. директора ДП «Центр обслуговування громадян»:

— Это наша ответственность, наши коллеги, это мои коллеги, и мы за них отвечаем. И если есть возможность выделить им 30 гривень в день на питание, если из этого будут раздувать и говорить, что мы коррупционеры, то тогда я не знаю, к чему стоит вообще в этой стране стремиться.

Серед спонсорів «Фонду на Благо Одеси» – «Фінбанк», основний бенефіціар якого – той самий Олександр Грановський.

Сам Саакашвілі, на згадку про своїх «спонсорів» реагує дуже емоційно.

МІХЕІЛ СААКАШВІЛІ – голова Одеської ОДА:

— Это все чушь. Не надо привязывать хвосты, это все бред сивой кобылы. Меня кто-то финансирует. Брали Взятки. Взятки, милая моя, и ничего не строилось. А я делаю, чтоб без взяток и строилось, а все остальное, это инсинуации тех людей, которые не хотят, чтоб в Одессе что-то хорошее было. Плевать я хотел, кто это Грановский, Кауфман или даже Коломойский – лишь бы они построили.

Та співпраця команди реформаторів і бізнесменів з сумнівним минулим – не випадковість. Це підтвердило проведення Першого антикорупційного форуму, організованому Саакашвілі, в «Бристолі» — одному з найдорожчих готелів Одеси, що належить тим самим Кауфману і Грановському. Борису Кауфману.

Керівник Одеської області – не єдиний, з ким домовляються бізнесмени з неоднозначною репутацією. У серпні 2014-го наші колеги зафіксували нічний візит Бориса Кауфмана в адміністрацію президента Порошенка. І це найкраще свідчить про вплив одеського ділового тандему на українських політиків – і старої формації, і нової.

ОЛЕНА ВАСІНА, Слідство.Інфо

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code