Обстріли та корупція паралізують рух через лінію розмежування на Донбасі

Перегляди: 382

Поновленням обстрілів з боку бойовиків українська сторона пояснює закриття одного з пропускних пунктів на магістральному напрямку. Щоб перетнути лінію розмежування інколи не вистачає і дня

Багатокілометрова черга легкових автомобілів веде до контрольного пункту в'їзду-виїзду (КПВВ) «Мар'їнка». Це один з КПВВ, де мирні громадяни можуть перетнути так звану лінію розмежування в Донецькій області. Утім, колона протягом світлового дня майже не рухається. О 17:00 пункт закривається. Машини, які прибули ще зранку, вистоявши цілий день, залишаються на ніч.

Обурена група людей вимагає негайних пояснень з боку прикордонників. «Ми вже дві години стоїмо, взагалі не рухаючись. Поруч один за одним проїжджають „бусики“. Для тих, хто платить — вільний рух, а над законослухняними громадянами, як ми, лише знущання», — кажуть у відчаї люди. Прикордонник намагається пояснити їм свою непричетність до безладу. Мовляв, він лише виконує накази. «А наказу вас пропускати не було», — кидає він і відходить подалі від обурених та вкрай напружених пасажирів.

Автомобільна черга на КПВВ Мар'їнкаАвтомобільна черга на КПВВ «Мар'їнка»

Скарги на багатокілометрові затори щоденно надходять і на гарячу лінію громадської організації Донбас SOS, яка займається, зокрема, координацією допомоги громадянам в зоні АТО. Утім, там причини поновлення напруги на пунктах пропуску пов'язують, передусім, із закриттям одного з КПВВ. "Така ситуація була очікувана, після того, як, згідно зі спільним рішенням штабу АТО та керівництва області 3 лютого була припинена діяльність КПВВ «Зайцеве». Це сталося через обстріли з боку угрупувань «ДНР», — пояснюють в Донбас SOS. Зрозуміло, що тепер навантаження на інші КПВВ посилилося. На одних пунктах ситуація більш-менш нормальна, а на КПВВ «Мар'їнка» — найгірша, адже там ще додався і потік автівок з Луганської області, де діє лише один пішохідний пункт пропуску, пояснюють волонтери.

Черги — не лише через обстріли

Однак, люди в чергах, які постійно перетинають КПВВ, переконані: навіть та мінімальна інфраструктура, що там створена, і та кількість людей, які працюють на блок-постах, дозволяють за десять хвилин перевірити 30 авто. «Тож при такій пропускній здатності питання про кілометрові черги взагалі не має виникати. Якщо, звісно, їх штучно не створювати», — каже один з власників авто, який вже не вперше ночує на КПВВ.

Попередження про міни біля КПВВ Мар'їнкаПопередження про міни біля КПВВ «Мар'їнка»

Однозначно пояснити проблему черг не можуть і в прикордонній службі України. «Регулярно наше керівництво виїжджає в зону АТО, але ж поїздки тривають декілька днів, а що там відбувається весь інший час, коли керівництва немає, — це інше питання», — зазначає в розмові з DW помічник голови Держприкордонслужби України, прес-секретар Олег Слободян. Тим паче, що на блокпостах працюють і представники інших структур, зазначає він. Утім, за словами Слободяна, Держприкордонслужба активно бореться з корупцією та хабарництвом на блокпостах. «Тільки минулого року, зокрема і по цьому напрямку, було проведено понад дві з половиною тисячі перевірок. Стосовно 88 військовослужбовців були порушені кримінальні справи за фактом зловживання службовим становищем», — розповів Слободян. «Тож ми постійно боремося з негативом», — наголосив представник служби.

Ситуація знову загострюється

Але, так чи інакше, цілком врегулювати ситуацію можна буде лише за умови відновлення контролю над усією територією Донбасу. Тоді всі проблеми будуть зняті, каже Слободян. Поки ж військові фіксують погіршення обстановки. «Тому складно сказати, як і коли будуть відкрити нові пункти, хоча такі можливості й плани обговорюються», — зауважив Слободян.

Між тим, закриття пунктів пропуску для вільного пересування мирних громадян в зоні конфлікту викликало занепокоєння і міжнародних гуманітарних організацій, які працюють в Україні. Після закриття КПВВ 3 лютого вони оприлюднили заяву, в якій закликають усі сторони конфлікту припинити вогонь та не закривати контрольно-пропускні пункти. Благодійні організації звернули увагу на те, що в разі закриття транспортних коридорів міжнародне гуманітарне право передбачає відкриття нових шляхів.

Однак, як зазначив у коментарі DW координатор Донбас SOS Олександр Горбатко, плани створення нових коридорів здебільшого перебувають на рівні розмов. Адже потрібно встановити обладнання, провести світло та інтернет посеред степу. При цьому немає гарантій, що і новий пункт так само не буде обстріляний, як і інші, каже волонтер. В свою чергу, в самопроголошеній «ДНР» відкидають закиди про обстріли КПВВ і заявляють про плани підняти на наступній зустрічі контактної групи в Мінську 10 лютого питання «одностороннього закриття Києвом пропускних пунктів в Донбасі».

Утім, за інформацією, яку Донбас SOS отримує від військових, кількість обстрілів КПВВ з боку угрупувань «ДНР» за два останніх тижні збільшилась в чотири рази, уточнює Горбатко. «Ситуація знову загострюється. Через це услід за одним КПВВ можуть закрити й інші. Тобто, зараз ідеться не стільки про відкриття нових коридорів, скільки про закриття тих, що є», — констатує волонтер.

Джерело: dw.com

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code