Поліція розслідує розкрадання 8 мільйонів на нібито коливанні цін під час поставки палива порту «Южний»

Перегляди: 222

Поліція розслідує неправомірні дії посадових осіб ТОВ «Євростандарт» та ДП «МТП «Южний» під час закупівлі дизельного палива та бензину за кошти державного підприємства на 105,49 млн грн. Про це свідчить ухвала Київського райсуду м. Одеси від 13 березня

Ukrainian_National_Police_logo.svg (11)

28 лютого 2018 р. ДП «Морський торговельний порт» «Южний» замовило «Євростандарт» палива на 105,49 млн грн. Фірма повинна була поставити 120 т бензину А-95 Євро виду І по 32 400 грн./т на 3,89 млн грн., а також дизельне паливо: 2 700 т – ДП-Л-Євро5 по 28 тис грн./т на 75,60 млн грню та 1 тис т – ДП-З-Євро5 по 26 тис грн./т на 26,00 млн грн. Причому, бензин А-95 коштував на 9% дорожче від середньої гуртової ціни на ринку на той час. Літнє дизпаливо на 5% дорожче, а зимове – на 2% дешевше від тодішньої ринкової ціни.

З березня по листопад 2019 р. ДП МТП «Южний» та «Євростандарт» уклали дев`ять додаткових угод про внесення змін до договору, згідно з якими кількість дизельного палива та бензину, яке мав поставити «Євростандарт», було зменшено у зв`язку із коливанням цін на ринку.

Таким чином кількість палива була зменшена: дизпалива марки ДП Л Євро 5 на 572 т, ДП З Євро 5 на 139 т, бензину А 95 Євро на 10, 9 т. При цьому вартість договору була знижена з 105,49 млн грн. до 96,91 млн грн., тобто на 8,58 млн грн.  В результаті укладення додаткових угод, на думку слідчих, держпідприємству спричинена матеріальна шкода в сумі 8,08 млн грн.

За даними правоохоронців, зменшення кількості паливно мастильних матеріалів за договором у всіх випадках ініціював «Євростандарт», який направляв листи «МТП «Южний» із додаванням відповідей з ДП «Державний інформаційно аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків», у яких вказувалися можливий діапазон цін на паливо станом на дату подачі запиту за умов поставки у дрібному опті. Разом з цим посадові особи МТП «Южний» при обробці листів проводили моніторинг цін на паливо, що реалізується у роздріб на автозаправних станціях України.

Підставами для внесення змін зазначено п. 11.2 Договору, відповідно до якого: «Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції (у тому числі ціни за одиницю Товару) переможця процедури закупівлі. Істотні умови Договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків, які передбачено ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Відповідно до п. 2 ч. 4 ст. 36 цього Закону: «Зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі».

Слідчі зазначають, що внесення істотних змін до договору про поставку товарів в частині ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим. Водночас, лист уповноваженого органу статистики, поданий поодиноко, датований іншою датою, аніж додаткова угода, жодним чином не підтверджує коливання цін на ринку. А наведені інформаційні листи, які послужили підставою для зменшення кількості товару за договором, носять виключно інформаційний характер і не враховують умов контрактів.

Окрім цього, встановлено, що ТОВ «Євростандарт» у аналогічний період часу виконувало зобов`язання за трьома договорами, укладеними з філією «Дельта лоцман» ДП «АМПУ», за якими було поставлено дизельне паливо марки ДП З Євро 5, при цьому в ході виконання зобов`язань за договорами, додаткові угоди щодо зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10% на підставі п. 2 ч. 4 ст. 36 ЗУ «Про публічні закупівлі» не укладалися, що свідчить про вибірковість безпідставного підвищення цін за одиницю товару, яке мало місце з боку посадових осіб «Євростандарт» та відсутність реального коливання цін на ринку.

Суд надав слідчим доступ до документації ТОВ «Євростандарт» щодо закупівлі паливно мастильних матеріалів, які в подальшому було поставлено ДП «МТП «Южний», а також до документів щодо митного оформлення палива, які в подальшому поставлялися за договором, експертні дослідження на вміст масової частки сірки у дизельному паливі, вантажні митні декларації, паспорти якості, коносаменти, банківські документи щодо розрахунків за придбане паливо та інші документи.

Одеським «Євростандартом» володіє та керує одеситка Світлана Самсонова. Їй належало ліквідоване ТОВ «Пілігрім-Плюс», яке у 2008—2011 рр. виграло тендерів переважно у портів на 378,63 млн грн. «Євростандарт» теж став фаворитом портовиків щодо поставок пального.

За даними джерела у ДФС, «Євростандарт» у 2018 році був одним з найбільших покупців палива у ТОВ «Фірма Фідея» із так званої групи «комодів». Група фірм, чия неофіційна назва походить від «Трейд Коммодіті», пов’язана з бізнесменом Андрієм Адамовським та оточенням екс-нардепа від БПП Олександра Грановського. Ця група після обрання Петра Порошенка президентом України стала одним з найбільших тендерних переможців та імпортерів палива в Україну.

На ринку підозрюють, що низька вартість дизпалива може пояснюватись змішуванням нормального дизелю з авіагасом, акциз на який порівняно з дизелем був у рази менший:  20 євро/т проти 139 євро/т. За даними директора «Консалтингова група А-95» Сергія Куюна, група завезла у порт Миколаєва 111 тис т авіапалива, при цьому аеропорти і військові частини отримали 19 тис. т, а нафтобази – 7 тис. т. Решту могли розчинити у дизелі для вищої рентабельності.

Таке «бодяжництво» негативно впливає на хімічні властивості горючого.

Источник nashigroshi

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code