Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter

Перегляди: 140

БізнесЦензор дослідив одинадцять українських стартапів, які зібрали сотні тисяч доларів на Kickstarter

650x351

Kickstarter — це краудфандингова платформа, де невеликі стартапи з цікавими ідеями збирають початкові інвестиції.

Вони представляють прототип продукту, надають про нього максимально розгорнуту інформації і прогнозують строки випуску і доставки продукції покупцям.

Якщо представлений продукт видастья цікавим публіці, то можна зробити передоплату, замовити товар і тим самим підтримати бізнесменів-початківців.

Багато українських компаній представляли та представляють свою продукцію на Kickstarter і часто дуже успішно збирають гроші.

Про їхні розробки та успішні збори пишуть світові ЗМІ, наприклад американський Forbes, BuzzFeed, Bloomberg. Але що відбувається з компанією та її зобов'язаннями перед покупцями, коли гроші зібрано?

БізнесЦензор дослідив одинадцять українських стартапів, які зібрали найбільші суми на Kickstarter.

EnjoyTheWood

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 02

Українська компанія-рекордсмен зі зборів на краудфандинговій платформі. Дерев’яні карти світу, які розробила компанія, зібрали понад $500 тисяч. Участь в зборі грошей взяли 1,5 тис. осіб.

EnjoyTheWood успішно реалізувала проект, розширила асортимент карт — тепер є карти на акрилі, карти з підсвічуванням, пробкові карти, одношарові і багатошарові. Дитячі карти в різних розмірах.

Дерев’яні глобуси, плани міст, качалки для тіста, обробні дошки, блокноти, брелоки і гребні для бороди.

А також запустили окремий бренд — магазин шкіряних сумок та аксесуарів EnjoyTheLeather.

Зараз обидва бренди успішні.

Проте, на жаль, не всі історії такі успішні.

Time4Machine

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 03

Time 4 Machine — 3D-пазли з металу. На Kickstarter вони вивели 9 моделей: потяг, літак, трактор, танк, три авто, часи та холдер. Зібрали $480 тисяч.

Зараз на українському сайті асортимент ширший— є металеві, дерев’яні та електронні серії.

Коштують конструктори від 499 грн за маленьку металеву шкатулку до 3660 грн за хокейний стадіон з хокеїстами.

Правда, більшої частини асортименту в наявності немає. На сайті обіцяють швидку доставку день у день або на наступний день.

Але те, що відбувається на сторінці компанії на KickStarter схоже на абсолютно іншу реальність. Тисячі коментарів від обурених інвесторів— сплачені давно набори конструкторів так їм і не дійшли.

У компанії багато пояснень затримок: проблеми з логістикою у зв’язку з коронавірусом, затримки на митниці, затримки з боку російського логістичного партнера. Затримки тривають з липня минулого року.

Люди в коментарях вже не стримуються у висловах. І таких коментарів декілька сотень.

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 04

Проте компанія продовжує оновлювати статус, переносити доставку і не відповідати на коментарі.

Nuka

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 05

Вічна канцелярія змогла залучити на Kickstarter $ 130 тисяч. Чому вічна? Тому що блокноти зроблені з нестандартного паперу, який використовується для білбордів. Він не рветься і не намокає, а записи можна стерти.

У проекту було багато донатів, ідея виявилася цікавою. Навіть незважаючи на досить високу ціну канцелярії — $33, її захотіли купити більше 1500 чоловік.

Але. Ніхто з інвесторів своє замовлення так і не отримав. У коментарях на KickStarter одні питання про доставку, Nuka чистить коментарі і обіцяє порадувати оновленим статусом з дня на день, але безрезультатно.

На прохання повернути гроші, компанія знову обіцяє, що відправить замовлення якомога швидше:

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 06

Дуже хочеться вірити, що «вічні» блокноти не перетворяться в «вічні» обіцянки.

В Україні блокноти продають за 3990 грн, але лише за передзамовленням.

Рюкзаки Pix

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 07

Стартап розробив рюкзаки з дисплеєм на передній стороні, на який можна виводити кастомні зображення та анімації у стилі піксельної графіки.

Pix були на Kickstarter двічі. Спершу з великими рюкзаками для дорослих, тоді вони зібрали $150 тисяч. Вдруге – з міні-версією рюкзаків для дітей і змогли зібрати ще понад $46 тисяч.

В Україні рюкзаки продаються у Цитрусі, коштують від 7299 грн – дорослий, 2199—4499 грн – дитячий рюкзак.

Відгуки на Kickstarter від тих, хто отримав своє замовлення позитивні. Рюкзаки якісні, міцні та справно працюють.

Проте є інвестори, які чекають на замовлення понад 6-8 місяців.

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 08

А є і ті, хто отримали рюкзаки, але не отримали зарядку для них, а без неї це просто рюкзак.

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 09

Компанія пояснює це тим, що рюкзаки продавались за невеликою (у порівнянні з теперішньою) ціною. І вони перестали випускати подібні зарядки.

Klips

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 10

Магнітний органайзер, що світиться у темряві заходив на Kickstarter тричі. У 2017 році вони зібрали майже $12 тис. на виробництво перших моделей органайзера. У 2018 році зібрали $49 тис., а в 2019 – $39 тисяч. Тобто сумарно, компанія Klips зібрали $100 тисяч на виробництво органайзерів.

Велика сума. Як же компанія витратила ці кошти?

На жаль, усі оновлення компанія публікує в режимі лише для інвесторів, але судячи із заголовків основні роботи завершені восени 2019 року і в листопаді-грудні мали початись відправки.

В коментарях компанія відповідала незадоволених довгим очікуванням інвесторам, що доставка затримується і буде в квітні-травні.

Проблеми із затримкою та тривалі відповіді на запитання, Klips пояснює великою кількістю роботи.

Інвестори, в яких терпіння менше, пророкують не дуже вдалий бізнес компанії, навіть коли (чи якщо) продукт буде готовим.

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 11

Минуло вже 9 місяців з останнього збору коштів, але й досі ніхто із замовників свій органайзер не отримав.

Ochis Coffee

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 12

Окуляри з кавового жмиху стали гучною новинкою і зібрали на Kickstarter $10 тис. за добу. Загалом же зібрано понад $22 тис.

Відгуки не однорідні. Одні інвестори пам'ятають компанію ще з першого збору на Kickstarter (тоді вони зібрали $13 тис.) і бажають успіху та тішаться своїми окулярами. Переважно добрі коментарі залишають люди з українськими іменами.

Інші не отримали і чекають не один місяць. І таких, на жаль, багато.

Компанія спочатку обіцяла відправити замовлення у січні, згодом у березні, а потім перенесли на 12 травня. Багато інвесторів досі своє замовлення не отримали.

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 13

В Україні свій стартап активно піарить засновник Максим Гавриленко. Крім збору коштів на міжнародній платформі, він брав участь в українському YouTube-проекті бізнесмена Василя Хмельницького Win Win Show, надсилає окуляри на рекламу українським блогерам та інфлюєнсерам.

Delfast

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 14

Українські електробайки наробили багато шуму – вони зібрали необхідні $50 тис. менш, ніж за добу, потрапили у Книгу рекордів Гіннеса – електробайк проїхав 367 км на одному заряді батареї, а ще його піарили українські політики.

Компанія успішно реалізувала проект і надіслала усім інвесторам їхні електробайки. У коментарях є запитання про роботу, повідомлення про баги та поломки, радість від особистих рекордів та трохи заздрості від невмілих користувачів.

Проте Delfast активно публікує оновлення та комунікує з людьми.

Зараз електробайки коштують від 4 329 евро, а на Kickstarter їх можна було замовити $2 719.

Рюкзаки Huru

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 15

Рюкзак, фішка якого в змінному об'ємі – стандартний на 24 л можна збільшити до 40 л. Зроблений із міцної водонепроникної нейлонової тканини.

На Kickstarter український стартап зібрав $51 тисячу і досить швидко відшив усі рюкзаки.

Huru зараз публікує оновлення на краудфандинговій платформі, продає рюкзаки по всьому світу. Ціни стартують від $249, а на Kickstarter можна було придбати за $189.

Ковдри OHHIO

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 16

Ковдри з меріносової вовни зібрали рекордні $200 тисяч. Це стало величезним поштовхом для проекту українки Ганни Мариненко. Зараз проект активно продає свої вироби – уже не лише ковдри, а й килими, ліжка для тварин, подушки, декор, по світу. Коштують ковдри від $185.

Навушники Verum

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 17

Інноваційні навушники від інженера з Харкова зібрали на Kickstarter $185 тис. Що в них особливого? Замість динаміка в навушниках використовується плівка товщиною в кілька мікрон, що коливається у полі постійних магнітів. Завдяки цьому Verum точніше передає сигнали і звук відтворюється якісніше.

Хоч із затримками, але навушники доїжджають до інвесторів, а компанія у квітні розпочала нову краудфандингову кампанію. Тепер Verum збирають кошти на ультрафіолетовий фотоспалах для смартфонів. Проте заявлені $5 тисяч зібрати не вдається вже півтора місяці.

LED спалах iBlazr

Що сталося з українськими проектами після гучного старту на Kickstarter 18

Фотоспалах для iPhone та Android українська компанія змогла продати майже 3,5 тис. інвесторів і заробила $250 тисяч.

У коментарях багато запитань без відповідей: в когось спалах зламався, хтось свій так і не отримав.

iBlazr минулого року розробили новий продукт – помічник по догляду за кімнатними рослинами Grovio. Продукт сам поливає квітки та відстежує їхній стан здоров'я. Проте заявлену суму в $75 тисяч зібрати не вдалось – зібравши $13,5 інвестори скасували проект.

Kickstarter – чудова можливість для невеликого стартапу зібрати необхідні початкові інвестиції та розповісти світу про свій продукт.

Інвестори швидко підхоплюють цікаві ідеї та дають гроші. Але подальша робота – лише в руках команди компанії. Якщо дотриматись обіцянок, можна побудувати бізнес із замовниками по всьому світу та гарною репутацією.

Проте ейфорія від легких грошей часто грає погану гру з невеличкими стартаперами, які не розраховують свої сили. І з тисячами доларів вони отримують шквал негативних листів та зіпсований імідж. Kickstarter же не повертає жодних інвестицій.

 

Источник censor

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code