Стали відомі прямі власники головних українських телеканалів (оновлено)

Перегляди: 2 303

Головні телеканали України оприлюднили інформацію про свою структуру власності

Телеканал «Інтер» (ПрАТ «Телеканал «Інтер») розкрив інформацію про свою структуру власності. Згідно оприлюднених на сайті телеканалу документів, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є Дмитро Фірташ, власниками істотної участі –Валерій Хорошковський, Сергій Льовочкін та Світлана Плужнікова.

У документах також відображено угоду, датовану 2 лютого 2015 року, згідно якої ВАТ «Перший канал» продав 29% цінних паперів ПрАТ «Телеканал «Інтер» кіпрській компанії Vacea Ventures Limited. Власником останньої є так само зареєстрована на Кіпрі Inter Media Group Limited, 50% належать Хорошковскому, і ще 50% – кіпрській же компанії GDF Media Limited, яка на 80% належить Фірташу і на 20% – Льовочкіну. Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті телеканалу.

Клікніть для збільшення

З документів також можна дізнатися, що дружина та двоє з трьох дітей Дмитра Фірташа є громадянами Російської Федерації.

 

 

До розкриття «Інтером» інформації про свою медіавласність вважалося, що в нього лише два власники: Дмитро Фірташ (мажоритарій) та Сергій Льовочкін (міноритарій).

Канал раніше повідомляв, що 1 лютого 2013 року компанія K.H. Media Limited Валерія Хорошковського уклала угоду з продажу 100% акцій компанії Inter Media Group Limited компанії GDF Media Limited Дмитра Фірташа, виходячи з оціночної вартості $ 2,5 млрд. 7 лютого того ж року стало відомо, що Сергій Льовочкін стане партнером Дмитра Фірташа і йому належатиме частка 20%, яку він передасть в управління GDF Media Limited.

У січні 2015 року Генеральна прокуратура України за зверненням народного депутата з «Блоку Петра Порошенка» Сергія Лещенка почала кримінальне провадження щодо можливої підробки підпису нині покійного Ігоря Плужнікова при відчуженні телеканалу «Інтер» у 2009 році.

За офіційною інформацією, Ігор Плужніков володів 71% акцій телеканалу «Інтер». Незабаром 61% був проданий удовою Плужнікова Світланою компанії Валерія Хорошковського. Згідно з розслідуванням Мустафи Найєма та Сергія Лещенка в «Українській правді», угода про продаж каналу відбулася 19 квітня 2005 року, а активні дії зі зміни власності «Інтера» збіглись із раптовою хворобою і смертю Плужнікова. Політики, зокрема Володимир Сівкович іВолодимир Нечипорук, звертались до СБУ та Генпрокуратури з вимогою розслідувати обставини смерті Плужнікова, пов'язуючи його смерть із начебто невдалою угодою з продажу контрольного пакету акцій «Інтера».

Також телеканал «1+1» (ТОВ «Телерадіокомпанія «Студія 1+1») розкрив інформацію про свою структуру власності. Згідно оприлюднених на сайті телеканалу документів, його кінцевим бенефіціарним власником станом на 31 грудня 2015 року є Ігор Коломойський, власником істотної участі – Ігор Суркіс.

ТОВ «Телерадіокомпанія «Студия 1+1» належить більше десяти офшорним компаніям, зареєстрованим на Кіпрі, в Белізі та Британських Віргінських островах. Повну інформацію про структуру власності можно подивитися на сайті телеканалу.

Клікніть для збільшення

Нагадаємо, згідно до вимог закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації та реалізації принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення», до 31 березня цього року всі телерадіокомпанії в Україні зобов’язані опублікувати на своїх веб-сайтах:

– відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року;

– відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року;

– відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов’язаних осіб (для кожної з осіб – прізвище, ім’я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса).

Згідно закону, інформація, «оприлюднена на офіційному веб-сайті та надана Національній раді, дає змогу визначити всіх осіб, які мають пряму та/або опосередковану істотну участь у юридичній особі чи можливість значного або вирішального впливу на управління та/або діяльність юридичної особи, у тому числі відносини контролю між усіма особами в ланцюгу володіння корпоративними правами щодо цієї юридичної особи, а також визначити кінцевого бенефіціарного власника».

Відповідно до вимог закону, телерадіоорганізація не може належати юридичній чи фізичній особі, зареєстрованій в офшорній зоні з переліку Кабміну (наразі туди не входить Кіпр) – але лише напряму.

У законі також сказано, що «істотна участь – це пряме та/або опосередковане володіння особою самостійно чи спільно з іншими особами 10 і більше відсотками статутного капіталу та/або права голосу часток (паїв, акцій) суб’єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення або незалежна від формального володіння можливість значного впливу на управління таким суб’єктом інформаційної діяльності. Особа визнається власником опосередкованої істотної участі незалежно від того, чи здійснює вона контроль прямого власника істотної участі в суб’єкті інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення або контроль будь-якої іншої особи в ланцюгу володіння корпоративними правами зазначеного суб’єкта інформаційної діяльності». Саме таким власником телеканалу «1+1» є Ігор Суркіс.

Телеканали СТБ (ПрАТ «Міжнародний Медіа Центр-СТБ»), ICTV (ТОВ «Міжнародна комерційна телерадіокомпанія») та Новий канал (ТОВ «Новий канал») розкрили інформацію про свою структуру власності. Згідно оприлюднених на сайтах мовників документів, їхніми кінцевими бенефіціарними власниками станом на 31 грудня 2015 року є Віктор Пінчук та Олена Пінчук, які створили для управління своїми медіаактивами чотири дискретних трасти.

Трастами в інтересах власників керують громадянин Франції Бенжамін Вернье, британка Саманта Д’Аоуд, швейцарець Ангело де Різ та мешканець острова Джерсі Колін Волкер. Вони керують компаніями в офшорних зонах на Сейшельских та Британських Віргінських островах, Самоа й у Гонконгу. Всі ці компанії володіють 100% кіпрської StarLight Media LTD, якій, у свою чергу, й належать усі три канали – Новий, СТБ і ICTV.

Клікніть для збільшення

Бізнесмен Рінат Ахметов володіє телеканалом «Україна».

Власники телеканалу 24 — дружина мера Львова Катерина Кіт-Садова, Роман Андрейко, Оксана Андрейко.

Власником «Тонісу» є чех Петр Зика.

По матеріалам detector.media, lb.ua

 

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code