Трамвайне хамство. Кличко презентував переможця за два місяці до оголошення тендеру

Перегляди: 381

Перед мерськими перегонами у жовтні 2015 року Віталій Кличко презентував польський трамвай і запевнив, що такі вагони невдовзі з’являться у Києві. Коли наприкінці минулого року Київпастранс оголосив торги на закупівлю 10 вагонів, то технічні вимоги виявились оптимальними для виробника трамваїв, які презентував мер

Влітку минулого року, до своєї передвиборчої презентації, Кличко особисто відвідав завод Песа і підписав меморандум про співпрацю, йдеться у сюжеті Мар"яни Мотрунич для програми «Наші гроші» (ТОМ14).


Нині цей документ засекречений, та польські ЗМІ повідомляли, що Кличко збирається придбати 50 трамваїв. Згодом польський вагон з’явився на Параді Трамваїв. Його подорож до Києва висвітлював Богдан Баласинович, так звуть радника мера. Він же і презентував трамвай разом з Кличком.

На презентації вагона Віталій Кличко зазначив: «це трамвай новий і такі трамваї вже будуть ходити в Києві. Перший трамвай четвертого покоління в місті Києві, перший і не останній».Слово мер дотримав. В останні дні 2015 року КП«Київпастранс» оголосило торги на закупівлю 10 трамваїв на суму 287 млн грн. У відповіді на Запит, де знаходиться презентований в жовтні минуло року трамвай Песа Київпастранс відповіло, що в комунального підприємства. Повертати його після презентації до Польщі навіть не стали.

Технічні вимоги до тендеру виписані так, що конкурентів не лишилося. Жоден український виробник не зміг взяти участь на торгах. При тому, що пропозиції були — втричі дешевші. Анатолій Кердівара, гендиректор ТОВ «Татра Юг» розповів, що його компанія оскаржувала торги. Причина — встановлені у тендерній документації такі норми, які би виключали участь будь-якого з українських виробників. По-перше, замовник хотів бачити 10 вагонів до кінця цього року. По-друге, ці нові вагони мали технічне завдання, яке неможливо виконати українськими виробниками у стислі терміни. Йдеться про вимогу – 26 метрів довжина вагона. Ні Електрон, ні Татра-Юг не виробляють таких вагонів.

Водночас у Песи вагони з такими характеристиками — вже готові. Ще 2012 року Москва замовила 120 трьохсекційних вагонів у польського концерну Песа. Більшу частину трамваїв купили, а понад 20 виготовлених вагонів залишилися на польських заводах. Тож ті вагони вирішили приютити в Києві. Навіщо за таких обставин взагалі проводили відкриті торги спробував пояснити тодішній гендиректор П «Київпастранс» Сергій Майзель :« Ну тому що… для того, щоби ми більш обширений круг виробників затягнули. Для нас важливо – ціль одна. Перше, дві цілі ми переслідували — це для того, щоб зробити спільне підприємство в Києві, європейського виробника трамваїв і друге, український виробник, який виробляє на Україні трамваї, завжди, щоби в нього була планка рости і підніматися до європейського рівня. Песа, це все таки трамвай четвертого покоління.»

Представник компанії Песа Даріуш Скотніцкий підтвердив співпрацю з Києвом. Щодо змісту Меморандуму пан Даріуш додав лише, що передбачається монтаж вагонів у Києві із можливим залученням українських компаній. Але в результаті торгів в Київ поставлять вже змонтовані готові вагони. Спільне виробництво трамваїв співзвучне із московськими закупками трамваїв Песа. В Москві декларувалося спільне виробництво трамваїв Уральського вагоно-будівного заводу та польської компанії Песа. Проте виготовили всю партію вагонів у Польщі. До речі, в Києві компанія Песа моє свою фірму «Песа Укрсервіс» з 2010 року.

Технічний додаток:

Зважаючи на реалії ринку, крім представлених на тендері польської Песа та швейцарської Штадлер, з українських виробників участь в торгах могли брати ТОВ «Татра-Юг» та львівський Електрон. Вартість 10 вагонів, ціна яких була виставлена на торгах від ЗАТ «Штадлер Мінськ» — 405 042 934,72 грн відповідно до курсу НБУ на дату розкриття пропозиції, а Песа — 336 560 242,00 грн. Це вартість 10 вагонів без ПДВ та без мита. На день розкриття пропозицій конкурсних торгів ПДВ – 20%, мито становить: для трамваїв з Польщі – 7,5%, для трамваїв з Республіки Білорусь – 10%. То виходить, що 1 трамвай компанії Штадлер вартував би 53,5 млн грн, а 1 польський вагон – 43,3 млн грн. Тобто пропозиція Песи дешевша за швейцарських конкурентів, але дорожча від українських виробників утричі. Один електронівський вагон вартує 28 млн грн, Татри – 13 грн млн. Щодо технічних характеристик: від габаритної довжини залежить місткість вагону. За цим критерієм перемагає львівський Електрон, який перевозить на 30 пасажирів більше від Песи. Але він не має складських запасів і не міг би поставити всю партію одразу, як цього вимагав Пастранс. Рівень підлоги — це наявність у салоні перепадів висоти. 100% — рівна підлога. 36% — три сходинки біля дверей. Низькопідлоговий трамвай зручніший, але різниця в ціні — трикратна.

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code