У Миколаєві презентували, як рахувався євроінтеграційний індекс України

Перегляди: 266

 

«22»лютого 2018 року о 14.30 год. в центрі комунікативних технологій «Статус» відбулася прес-конференція «Індекс Євроінтеграційного Економічного Поступу в Україні за 2014 – 2016 роки. Презентація результатів у Миколаївської  області». Організатором заходу була ГО «Центр антикорупційних розслідувань».

Захід проводився в рамках проекту «Індекс Євроінтеграційного Економічного Поступу: оцінка економічних реформ в регіонах України на шляху до впровадження зони вільної торгівлі з ЄС», який реалізується Поліським фондом міжнародних та регіональних досліджень (м. Чернігів) у партнерстві з ГО «Центр антикорупційних розслідувань» у складі Асоціації регіональних аналітичних центрів. Реалізація проекту стала можливою в рамках ініціативи Інституту економічних досліджень та політичних консультацій (м. Київ) «Просування реформ в регіони» за сприяння Європейського Союзу (http://ec.europa.eu/europeaid).

Відповідаючими були Барашковський Денис -голова ГО «Центр антикорупційних розслідувань» та директор центру комунікативних технологій «Статус» Левченко Федір.

Під час заходу були представлені результати дослідження розрахунку Індексу Євроінтеграційного Економічного Поступу за 2014 – 2016 роки в Миколаївської області

Барашковського Д.П. ,голови ГО «Центр антикорупційних розслідувань»

Була досліджена динаміка змін позицій області у всеукраїнському рейтингу

та причини і фактори ,яки впливали на ці зміни.

Положення в рейтингу сусідніх областей

Усі учасники отримали звіт з результатами дослідження.

Херсонцям розповіли, як рахувався євроінтеграційний індекс України

У сухому підсумку моджна сказати, що Миколаївщина опинилася ,нажаль,за показником «Євроіндексу» у кінці. Вона займала по роках:

у 2014 році – 24 місце із показником 0,1482;

у 2015 році – 18 місце із показником 0,2994;

у 2016 році – 22 місце із показником 0,2699.

За показником «Субіндекс глибини торговельно-економічних зв’язків» можна виявити як позитивні зміни, так й негативні. Серед негативних дослідники відзначили івний нулю:

  • індекс інвестиційної відкритості регіону для ЄС;
  • кількість схвалених (уповноважених) експортерів відносно до загальної кількості експортерів товарів;
  • кількість суб'єктів господарювання промисловості, яким надано право експорту харчової продукції тваринництва до країн ЄС, відносно до загальної кількості суб'єктів господарювання, що займаються виробництвом харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів.
  • індекс внутрішньогалузевої торгівлі з ЄС;
  • індекс проникнення імпорту з ЄС;
  • коефіцієнт зовнішньоторговельного обороту регіону з ЄС.

Глибина торговельно-економічних зв’язків. Лідируючі позиції у 2016 році область займала за показниками «1.6. Середньорічний темп зростання імпорту до регіону з країн ЄС (за останні три роки)» (119,97%, 1-ше місце), «1.9. Індекс проникнення імпорту з ЄС» (10,68, 1-ше місце) та «1.5. Середньорічний темп зростання експорту регіону до країн ЄС (за останні три роки)» (114,65%, 2-ге місце). Серед найгірших, крім показника питомої ваги експорту товарів до країн ЄС у загальному обсязі експорту товарів з регіону (24-те місце), були «1.3. Питома вага експорту послуг до країн ЄС у загальному обсязі експорту послуг з регіону» (22-ге місце) та «1.10. Індекс внутрішньогалузевої торгівлі з ЄС» (21-ше місце). Нульове значення мав показник Індексу інвестиційної відкритості регіону для ЄС.

 Інституційна підтримка. Найкращим у 2016 році був показник «2.8. Кількість звернень фізичних та юридичних осіб, що надійшли на антикорупційний сервіс “Пульс” у розрізі зон діяльності митниці у регіоні, відносно кількості суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності регіону», за яким регіон зайняв 7-ме місце з кількістю звернень 6 одиниць на тисячу суб’єктів господарювання. 12-те місце область посіла за показником «2.11. Кількість тренінгів, відповідних конференцій, засідань за круглим столом, семінарів для сільського населення із залученням експертів ЄС, організованих та проведених ОДА, відносно чисельності наявного сільського населення області» (1 захід) та 14 місце – за показником «2.7. Кількість організованих та проведених органами місцевої влади заходів з економічних питань виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, відносно кількості посад державних службовців обласної державної адміністрації» (6 заходів).

Найгіршими (зі значенням «0») показниками були: «2.9. Кількість укладених договорів про двостороннє співробітництво з питань розвитку сільського зеленого туризму між областю та відповідними адміністративно- територіальними одиницями держав — членів ЄС, відносно чисельності наявного населення регіону», «2.10. Кількість організованих обласними державними адміністраціями навчальних поїздок з тематики сільського зеленого туризму до держав-членів ЄС, відносно чисельності наявного населення» та «2.13. Кількість проведених презентацій економічного та інвестиційного потенціалу регіону в органах і структурах ЄС, відносно кількості підприємств регіону».

  Оцінка дій регіональних органів влади з виконання Розпорядження КМУ від 17.09.2014 р. № 847-р. Регіональним органам влади Миколаївської області необхідно посилити активність у напрямку укладення договорів про двостороннє співробітництво з питань розвитку сільського зеленого туризму між областю та відповідними адміністративно-територіальними одиницями держав-членів ЄС, організації навчальних поїздок з тематики сільського зеленого туризму до держав-членів ЄС, проведення презентацій економічного та інвестиційного потенціалу регіону в органах і структурах ЄС, а також реалізації проектів в рамках Європейського інструменту сусідства та інших доступних Україні програм ЄС.

Що ж до висновків та рекомендацій:

Миколаївська область протягом 2014—2016 років посідала низькі позиції у рейтингу, не піднімаючись вище 18-ї позиції. Причинами такого стану були низькі показники торговельно-економічної активності області, що посилювалося недостатнім рівнем інституційної підтримки відповідних процесів з боку ОДА. Рекомендації, спрямовані на покращення ситуації в Миколаївській області:

Голові Миколаївської ОДА: ініціювати процес розробки обласного плану заходів з імплементації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, який враховує специфіку та потреби регіону, та включити до його пунктів заходи, спрямовані на інституційну підтримку європейської економічної інтеграції;

Департаменту економічного розвитку та регіональної політики Миколаївської ОДА: проаналізувати стан і тенденції торговельно-економічних відносин регіону з метою виявлення причин послаблення активності в цій сфері та визначення перспективних напрямів налагодження взаємовигідних економічних та виробничих відносин області з ЄС в розрізі пріоритетних галузей та провідних підприємств регіону; сприяти покращенню інвестиційної привабливості області для країн ЄС не лише сільськогосподарського сектору, а й інших сфер виробничого потенціалу; лобіювати проведення круглих столів між представниками фахових ВНЗ області та створених ОТГ щодо вироблення можливих проектних ідей у сфері розвитку сільського зеленого туризму, довгострокових інфраструктурних проектів;

Управлінню інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Миколаївської ОДА: активізувати діяльність щодо інформування громадськості та бізнес кіл щодо економічних можливостей, які відкриває Угода про асоціацію на офіційному сайті ОДА.

 

Барашковська Наталя

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code