Хто власники харківських телеканалів

Перегляди: 327

За законом про прозорість медіавласності телеканали та радіомовники до 31 березня мали відкрити свої дані про кінцевих власників. Тобто в куточках сайтів ТБ мали з'явились додаткові кнопочки, які ведуть на документи з іменами людей та розміром їх часток.

Контроль за цим проводить Нацрада з питань телебачення і радіомовлення, тож у середині травня вони оприлюднили спочатку 106 компаній з усієї країни, які не виконали закон. Згодом з’явився документ про накладання штрафу на 52 канали чи радіостанції. Харківська область увійшла в цей список завдяки одному кабельному телеканалу – ТОВ“Прогресивні технології та комунікації” (кабельник телемовник, логотип ПТК). Він працює у кабельній мережі“Тріолан”, яка, за джерелами ІМІ, користується лояльністю міського голови Геннадія Кернеса. При чому інформацію про власність вони все-таки в Нацраду надіслали, причини входження до штрафного списку наразі уточнюються. Тож цей маловідомий канал належить медіаменеджеру 2008 року Андрію Карпію (ТОВ“Перша Українська медіа група”). Канал свого сайту не має, тож оприлюднення скромно провели через сайт-односторінник blik.urg.ua.

Сімейні фірми “Сімону” та 7-го

Одним з найперших про свою структуру власності розповів на сайті медіагрупи “Об'єктив” телеканал“Сімон” . Це сімейна компанія родини бізнесмена й політика Олександра Давтяна, у якій його діти Карина, Дмитро та дружина Інесса мають частки різних розмірів. До слова, сам Олександр наразі є членом депутатської фракції “Солідарність”  у міськраді та головою комісії з питань забезпечення прав людини, свободи слова та інформації.

7-й канал, котрий відомий редакторською політикою підтримки міського голови, у власниках має якраз чотирьох наближених до “солнцеликого” жінок:

заступницю міського голови з питань правового забезпечення, членкиню виконавчого комітету Харківської міської ради Марину Стаматіну (10,00%),

одну з учасниць схем по виграшу тендерів у місті Ольгу Кириллову (25,00% ).

Мати екс-губернатора Харківщини Аллу Добкіну (25,00% ) та дружину міського голови, яку він не включав у декларацію Оксану Гайсинську (40,00%).

“Агентство телевидение новости” створили простий сайт на Ucoz та оприлюднили своїх власників, про що на сайті безпосередньо АТН чи А\ТВК не дізнатись. Посилання на потрібні документи знайшлися на сайті Нацради. Тобто норма закону виконана, але доступність до цієї інформації – під великим знаком питання.

Відповідно власниками є Інна Авакова (дружина Арсена Авакова), Олег Гаєвий, Ігор Котвицький (найбагатший народний депутат 8 скликання) , Ігор Моркотонов (колега по бізнесу Арсена Авакова) та Олег Юхт (давній керівник каналу).

На сайті Нацради біля ще одного телемовника ТРК “Регіон” (телеканал Р1) зазначається, що інформація відсутня. Працюючого сайту у телеканалу немає. У приймальні ТРК секретарка Олена привітно пообіцяла обов’язково скинути електронним листом усі документи протягом доби. На жаль, за добу жодної інформації не надійшло, а на другий дзвінок Олена зазначила, що лист вона передала керівництву, на яке вона вплинути не може, тож документи будуть оприлюднені не зрозуміло коли.

Харківське регіональне ТБ

Усього у Харківській області 6 регіональних каналів.

Сайт вовчанського ТРК “Сокол” інформацію про власників не викладав до 2 червня. Телефоном керівник Валерій Товстих спробував відмахнутись розділом сайту, де є рядок “Владельцами телеканала являются частные лица”, але потім оприлюднив на сайті і навіть передзвонив представниці ІМІ аби звернути увагу, що ТРК “Сокіл” закон виконала. За документами, кінцевими власниками компанії є Валерій Толстих та Валентина Толстих.

У Первомайському власниками телеканалу “Надія” зазначені двоє депутатів міськради від “Солідарності” Сергій та Іван Цимбалов.

Лозівський телеканал “Вектор” є власністю Ігоря Ткачука (70%), Валентини Ткачук (20%) та Інни Ткачук (10%). Трошки більше про Ігоря Ткачука говорить його політична кар’єра: він екс-регіонал, а нині прихильник партії “Наш край” .

Інший лозівський телеканал “Сігма” на своєму сайті такої інформації не розмістив, по телефону головна редакторка Ганна Скрипнік зазначила, що документи в Нацраду вони подали вчасно, проте на сайті ще не опублікували, але пообіцяла викласти це в найближчі два дні у розділі “Про Сігму”.

ТРК Чугуєвщини на своєму сайті зазначила райраду як єдиного власника.

Але за законом про реформування ЗМІ, все рівно до кінця року вони мають підготувати план роздержавлення.

А єдиною кінцевою власницею телеканалу “25” – “Зміїв ТБ” виявилась Владислава Шорська 1990 року народження.

Закон про медіапрозорість максимально простий та логічний: офіційно зареєстровані ЗМІ як не крути не повинні ховати своїх власників. Якщо ти хочеш користуватися частотами та готовий займатися медіабізнесом – подбай про ліцензію та виконай  декілька умов, у тому числі дай можливість побачити, хто саме розпочав бізнес, котрий як ніхто інший прагне довіри аудиторії.

Тим паче, ця інформація все рівно циркулювала форумами та фейсбуком. І дрібний текст внизу сторінки аж ніяк не погіршуватиме інтерфейс сайтів і тим паче не впливатиме на рекламодавців чи репутацію у аудиторії. До того ж результати моніторингу власників ТБ у Харкові показав – переписати канал “на кота” (на дружину, мати, свата, брата) у політиків було більше ніж достатньо.

Текст: Світлана Охович, представниця ІМІ в Харківській області, для сайту «Справжня варта»

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code