Як Винниківська тютюнова фабрика незаконно рекламує сигарети за допомогою Marvel

Перегляди: 192

Винниківська тютюнова фабрика, використовуючи бренд американської кінокомпанії, під виглядом реклами води Marvel запустила масштабну кампанію сигарет з тією ж назвою

650x488 (2)

Цей випадок може увійти в новітню історію рекламного ринку України: вперше з часів запровадження тотальної заборони на рекламу тютюнових виробів один з виробників вирішив піти на порушення закону.

Винниківська тютюнова фабрика (ВТФ, Львівська область) під виглядом реклами води Marvel запустила масштабну рекламну кампанію сигарет з тією ж назвою.

Українські законодавці ще в 2012 році прийняли закон, який забороняє всі види реклами сигарет. Більше того, були заборонені і будь-які маркетингові «фокуси», наприклад, закон прямо забороняє рекламувати будь-який товар, якщо він якимось чином в свідомості споживача може бути пов'язаний з сигаретами.

І ось уже сім років тютюнові компанії зберігають «мовчання». Але його порушила ВТФ зі Львівської області.

На вулицях і дорогах країни з'явилися рекламні щити біло-синього кольору з портретом усміхнених молодих людей, логотипом Marvel і пляшкою.

Цю пляшку практично неможливо розгледіти. З першого разу взагалі важко зрозуміти, що в ній. Реклама не повідомляє, що це вода. Просто поруч з логотипом написаний слоган «Свій для кожного».

Хто саме «свій», незрозуміло. Але, мабуть, це замовників реклами як раз і не турбує, адже головне для них — зробити промо бренду Marvel, під яким ВТФ випускає однойменні сигарети з ідентичним слоганом.

Як Винниківська тютюнова фабрика незаконно рекламує сигарети за допомогою Marvel 02

У рекламі цієї води були використані точно такі ж візуальні елементи, як і на пачках сигарет: ті ж кольори, той саме шрифт логотипу і ті ж особи — юнаки та дівчата. Ця реклама також з'явилася в друкованій пресі та на радіо.

Точки продажу сигарет, оформлені з використанням всіх цих елементів, прямо дають зрозуміти споживачу, що і воду, і сигарети виробляє одна компанія, що це один і той саме бренд. Але головна тут, звичайно, не вода.

Як Винниківська тютюнова фабрика незаконно рекламує сигарети за допомогою Marvel 03

Воду Marvel, як це не дивно, дуже важко знайти в продажу. І це ще одна дивна річ: нерозумно запускати масштабну рекламну кампанію, не поставляючи в торгові мережі рекламований продукт. І це теж вказує на те, що вода тут грає роль залучення до сигаретного бренду.

За минулий місяць після появи цієї реклами на неї ніяк не відреагував жоден контролюючий орган. З іншого боку, навіть якщо б така реакція була, навіть якщо б на ВТФ було накладено штраф, то він настільки незначний в порівнянні з оборотами цієї тютюнової фабрики, що займає майже 10% ринку сигарет, що це не справило б ніякого ефекту.

Хоча контролюючі органи повинні були як мінімум прибрати цю рекламу з очей. Але зробити це теж буде непросто, оскільки може раптом виявитися, що формально її замовник зовсім не ВТФ.

Документи, які проливають світло на походження цієї води, свідчать, що замовником її виготовлення є компанія з назвою «Марвел Еко», тоді як ВТФ після декількох змін назв тепер називається Marvel International Tobacco Group.

Журналісти видання «Ліга» з'ясували, що тютюнова компанія подала на виробника води зі схожою назвою в суд з вимогою не використовувати торговельну марку Marvel.

«Марвел Еко» була зареєстрована в кінці минулого року. І вона теж «прописана» у Львові. І виглядає так, що власники у них однакові, але історія з судом може відвести удар від сигаретного «Марвела», тобто в разі чого ВТФ цілком може сказати, що вона тут ні до чого, мовляв, це все інший "Марвел ".

Як Винниківська тютюнова фабрика незаконно рекламує сигарети за допомогою Marvel 04

Насправді у світі відомий тільки один Marvel — американська кінокомпанія. Нещодавно вийшов у прокат останній її блокбастер «Месники: Завершення» з Робертом Дауні — молодшим у головній ролі.

Цій компанії майже 100 років, за час яких вона здобула світову славу, завдяки своїм коміксами і фільмам, і ніякого відношення до сигарет, тим більше до українських, вона ніколи не мала і не має.

Аудиторія коміксів і фільмів Marvel — діти. Якщо ВТФ «позичила» це ім'я, це означає, що вона цілиться саме в цю найвразливішу аудиторію. Просто уявіть, яке враження справить на дитину захоплюючий фільм, реклама води під ім'ям улюблених коміксів, а потім — пачка сигарет на вітрині з тією ж назвою.

Примітно, що в аферу з рекламою води була втягнута ще одна компанія, що має хорошу репутацію. Цю воду на замовлення «Марвел Еко» виготовила «Фірма Т.С.Б.», відома своїм брендом «Трускавецька».

І цей бренд належить фірмі ISD Borjomi International, яка виробляє таку воду як «Боржомі», «Моршинська» та «Миргородська».

Це дуже поширена практика, при якій власник бренду замовляє виробництво товару в іншої компанії. Але невже ISD не знала, що її вода буде використана в рекламі сигарет? Невже вона не знала, що бренд Marvel ніяк не може належати жителям Винників Львівської області?

Marvel International Tobacco Group за останні два роки істотно наростила свою частку ринку.

Незаконний маркетинг — лише один з епізодів. Насправді про цю компанію вже давно говорять і пишуть як про несумлінного виробника і платника податків.

Зокрема, згідно з розслідування «Економічної правди», успіх ВТФ забезпечують маніпуляції з акцизними марками. Наприклад, клеючи марки, призначені для сигарил, на пачки зі звичайними сигаретами, компанія не сплачує до бюджету колосальні суми, оскільки акцизний податок на дві сигарили в одній упаковці набагато менший, ніж на сигарети з 20 штуками в одній пачці.

Щоб на очах у всієї країни використовувати такі маніпуляції, потрібно мати серйозну підтримку у владі. Але достеменно невідомо, хто є кінцевими бенефіціаром ВТФ, і хто її покровителі.

Такий стан ВТФ дозволив без страху вдатися до ще одного методу нечесної конкуренції — незаконної реклами, тоді як інші виробники діють в рамках закону. Якщо реклама води (сигарет) Marvel найближчим часом не зникне, через деякий час можна буде оцінити її ефект у вигляді зростання ринкової частки ВТФ за рахунок часток інших компаній і у вигляді зростання числа курців серед неповнолітніх.

Тим часом в уряді і парламенті думають над черговим посиленням правил для тютюнової галузі: від заборони на виробництво сигарет з ароматичними добавками до заборони на видиму викладку сигарет на вітринах торгових точок.

І хоча немає жодного дослідження, що доводить, що це якимось чином вплине на скорочення куріння, можна стверджувати, що жодна нова заборона не матиме ніякого позитивного ефекту, поки не працюють старі заборони.

Источник censor

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code