Єдиний в Україні вокзал с трьома видами залізничної колії

Перегляди: 109

Єдиний вокзал острівного типу на Закарпатті, та одразу три види залізничної колії. Як це все поєднано, та може функціонувати? Про це та інше більш детальніше:

thumb-item-428x340-485a

☑️У містечку Виноградів, про яке я розповідав вчора, розташована залізнична станція Виноградів-Закарпатський. Станція Виноградів-Закарпатський розташована на одноколійній залізниці Батьово — Солотвино-|, Станція знаходиться у підпорядкуванні Ужгородської дирекції залізничних перевезень Львівської залізниці.

☝️ Станція виникла у 1872 році під назвою Севлюш (з угорської мови перекладається як «Виноградний») за часів Австро-Угорщини, тоді ж була прокладена залізнична колія Європейського типу 1435 мм. Через 36 років, а саме 23 грудня 1908 року на станцію Севлюш приходить вузька колія 750 мм. А от стандартна «радянська» колія 1520 мм прийшла сюди після 1945 року.


Залізничний та автомобільний мости через Тису, на другому плані — містечко Виноградово зі станцією

У 1965 році Міністерство шляхів сполучень СССР станцію Севлюш перейменувало у Виноградово, після 1991 року Укрзалізниця знову перейменувала цю станцію, але вже остаточно як Виноградів-Закарпатський.

Вокзал станції Виноградів-Закарпатський є острівного типу, це єдиний такий вокзал на Закарпатті. З однієї сторони вокзалу, обслуговуються поїзди стандартної та європейської колії, до слова залізнична колія є чотирьохниточною, стандартна та європейська між собою суміщені. А от з іншого боку вокзалу розташовується вузька колія, вона не перетинається ні з стандартною ні з європейською коліями.


Вузька колія у Виноградові

☝️Стандартною колією 1520 мм станція Виноградів-Закарпатський здійснює пропуск двух пар поїздів далекого сполучення формування Укрзалізниці, а саме #13/14 Київ — Солотвино, та #601/602 Львів — Солотвино, а також регулярні пасажирські рейси приміських дизель-поїздів Батьово — Королево, Батьово — Солотвино, Ужгород — Тячів, Ужгород — Хуст.

☝️Європейською колією 1435 мм станція здійснює транзит вантажів з Румунії до станції Чоп, проте об'єми дуже малі, тому вантажні потяги з Румунії по європейській колії курсують дуже рідко. За словами місцевих залізничників, це пояснюється тим, що залізнична колія тут зношена, і дозволений рух лише 15-40 км/год. Крім того, у зв'язку з тим що європейська колія суміщена з стандартною, то для поїздів останньої колії ускладнюється рух. Локомотивну тягу для поїздів європейської колії забезпечує локомотивне депо Чоп, у вигляді тепловозу М62, який поставлений на європейський візок. Одразу ж за станцією Виноградів-Закарпатський знаходиться блок-пост 67 кілометр, звідки європейська колія відходить у бік прикордонної станції Дякове.

Пасажирського руху по євроколії на станції немає з 1997 року, тоді ж Румунською залізницею був скасований пасажирський поїзд «Констанца — Краків». Це було зумовлено візовими проблемами для жителів цим країн, що слідували Україною транзитом. Поїзд Констанца — Краків був унікальним, він через Україну прямував виключно по європейській колії.

Європейська колія від станції Виноградів-Закарпатський на схід тягнеться до прикордонної станції Дякове та в локомотивне депо Королево, а на захід до станції Батьово та Чоп, звідки колія прямує в Угорщину та Словаччину.


Мости через Тису

☝️Вузька колія забезпечує перевезення пасажирів до станції Хмільник, сама ж залізниця вузької колії Виноградів — Хмільник входить до єдиної системи Приборжавської вузькоколійної залізниці. Тут збереглись ще стрілочні переводи, які датуються ще 1898 роком, а залізнична колія 1932 року. Залізниця була відкрита 23 грудня 1908 році.

Фото: Владислав Бондарь, фото моcтів з квадрокоптеру Олександр Вельможко

Источник traffic

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code