ЗМІ Миколаєва: висвітлюють ЖКГ та громадський сектор

Перегляди: 518

Інститут масової інформації за підтримки уряду Великої Британії провів моніторинг ЗМІ у низці регіонів України в рамках проекту «Будуємо мости заради реформ і довіри». Дослідження, поміж іншими, мало на меті висвітлити рівень подачі місцевого контенту у ЗМІ, залучення активістів та громадських діячів у процесі створення локальних новин, рівень представленості місцевої влади в медіа. Публікуємо перший звіт, який стосується шести ЗМІ Миколаєва різних типів

Кількість матеріалів на місцеву тематику від загальної кількості матеріалів:

У Миколаєві зафіксовано один з найнижчих середніх показників серед  досліджуваних міст кількості матеріалів на місцеву тематику - 60%. Проте, показник виключно журналістських матеріалів на суспільно важливі теми менший, ніж показник кількості матеріалів, що містять ознаки замовлення. До того ж, надзвичайно велику частину матеріалів складає «паркет» (прес-релізи, описи прес-конференцій, офіційні заяви), що ще більше нівелює кількість власне журналістських матеріалів.

Найменший рівень кількості матеріалів на місцеву тематику зафіксований за інтернет-виданнями — 42%. Удрукованих виданнях та ТБ — 70% та 69% відповідно.

Матеріали з ознаками замовлення — миколаївська ситуація:

Кількість матеріалів з ознаками замовлення у Миколаєві за трьома типами ЗМІ у середньому складає12% від загальної кількості матеріалів на місцеву тематику. Найменший показник матеріалів з ознаками замовлення зафіксований у друкованих виданнях — 5%, а цей самий показник в інтернет-виданнях та на ТБ складає — 17% та 13% відповідно.

Журналістські стандарти та місцева тематика:

Дослідження журналістських матеріалів на відповідність таким трьом стандартам як стандарт балансу думок/точок зору, відокремленість фактів від коментарів та достовірність, показало наступні результати. У 16%матеріалів присвячених місцевій тематиці було порушено стандарт балансу думок/точок зору. Найбільше цей стандарт порушувався в інтернет-виданнях — аж 26% матеріалів не відповідають зазначеному стандарту. У свою чергу в друкованих виданнях та на телебаченні кількість незбалансованих матеріалів становить 9% та 14% відповідно.

Не надто відрізняється ситуація з порушенням стандарту відокремлення фактів від коментарів — показник складає 14% матеріалів. Як і у випадку з балансом думок, найбільше цей стандарт порушувавсяінтернет-виданнями — 31% матеріалів з невідокремленими фактами від коментарів. У друкованих виданнях цей показних закріпився на позначці 10%, а на телебаченні не зафіксовано жодного випадкупорушення цього стандарту.

Значно менше у Миколаєві місцеві ЗМІ публікували недостовірну інформацію, порушуючи таким чином ще один важливий професійний журналістський стандарт — достовірності,  показник кількості таких матеріалів складає 8%. З них знову ж таки «лідером» у негативному сенсі залишаються інтернет-виданняМиколаєва, у яких показних недостовірних матеріалів становить 24% матеріалів на місцеву тематику. Задрукованими виданнями та ТБ порушень зазначеного стандарту не зафіксовано.

Аналіз матеріалів про місцеву владу:

Показник матеріалів у ЗМІ Миколаєва про владу, не враховуючи «паркет», складає 11%. Приблизно однакий рівень таких матеріалів відзначено за усіма досліджуваними типами ЗМІ: друковані - 13%,інтернет-видання 9% та ТБ — 11%. Принагідно відзначити, що значна кількість матеріалів інтернет-видань, має характер негативного контексту та містить критику влади, яка, наприклад, абсолютно була відсутня на телебаченні.

Показник джинси є посереднім і складає 12% матеріалів присвячених владі. Найбільшими «джинсовиками» є інтернет-видання з показником 17%, найменшими — друковані видання з показником 5%. Нателебаченні зафіксовано 13% таких матеріалів.

Натомість у Миколаївських ЗМІ зафіксований один з найбільших показників «паркету» — кожен другий матеріал (50% матеріалів присвячених владі). Найвищий показник закріплюється за друкованими виданнями — 75%. Не набагато краща ситуація в інтернет-виданнях — 67%. Відповідно найнижчий показник прослідковується за телебаченням — 9%.

Журналістська робота за окремими темами:

Актуальним є висвітлення діяльності громадського сектору, яке часто полягає у критиці влади, подачі альтернативних коментарів та точок зору. У миколаївських ЗМІ рівень присвячених цьому матеріалів становить 8%.

Найбільше уваги таким матеріалам приділяють на телебаченні — 10%, найменше — в інтернет-виданнях, де цей показник становить 5% матеріалів присвячених місцевій тематиці. У друкованих виданнях — посередній показник у 8%.

Найактуальнішою темою для більшості місцевих жителів є тема житлово-комунального господарства, яка є показником комфорту життя та рівня розвитку міста. Місцевими медіа, що найактивніше працюють над цією тематикою є друковані видання та телебачення — 13% та 10% відповідно, а низький показник у6% зафіксовано за інтернет-виданнями.

Моніторинг проводився з 22 жовтня по 8 листопада 2015 року на сайтах «Преступности.нет» та «Новости Н», газетах «Рідне Прибужжя» та «Вечірній Миколаїв», телеканалах «Март» та МОДТРК у рамках проекту «Будуємо мости заради реформ і довіри», який реалізовує Інститут масової інформації за підтримки Уряду Великої Британії.

ІМІ

Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code